Skotern blir sur??

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
Hej min skoter går bra typ 20-30 m sen dör man å om man kollar stiften då så är dem blöta/svart alltså får den för mkt bensin. Men kan den då bli sur om den får för mycket luft för jag misstänker det? För det sitter sportluftfilter.
 

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
Vad haru för skoter? Har detta problem kommit nyligen? Kollat kompet? Gör ren förgasarna. Kan finnas många olika anledningar, du får komma med lite mer information :p
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Hej min skoter går bra typ 20-30 m sen dör man å om man kollar stiften då så är dem blöta/svart alltså får den för mkt bensin. Men kan den då bli sur om den får för mycket luft för jag misstänker det? För det sitter sportluftfilter.
Bestycka du om den efter du köpte sportluftfilter? Eller satt dom på när du köpte den och du har kört ett tag och problemet bara kommit sådär?.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Den ska inte dö för det. Om det inte står helt galet till i förgasarna förstås.
Går den lika länge om den bara står på tomgång?
Hur länge måste den stå efter den har stannat innan du kan starta den igen?
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Låter som om någon meckat i förgasarna, måste flöda rejält om den stannar med gaspådrag....:hmmmm:
 

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
köpte den av en kompis på höstkanten å då bytte jag tändspole för den var dålig! Å då verkade den gå bra sen när snön kom så skulle jag köra då dog den men om man låter den stå på tomgången så går den hur länge som helst. Och då om den dött så drar man kanske 3-4 gånger så startar den igen då kan man köra typ 30 m sen böööh också dör den igen. men en annan kompis finlnadia gjorde likadant å då var det att den fick för mkt luft! så han skruva in luftskruven en bit då blev det bra, men han hade inte sportluftfilter och skotern min är en lynx finlandia med rotax 377 1982!