skotern började brinna?

Norberg91

Aktiv medlem
14 dec 2008
68
0
6
Timrå
ett litet mysterium,

jag köpte en mxz 800 -01 som det satt slutburk på. sen tycker jag att det låter lite väl mycket så jag valde att sätta dit originalburken.

Var ut och åkte med min kompis så tyckte jag att det brann i motorutrymmet? så jag öppnade huven och jag fick kasta snö på slutburken (original) för det brann i ljudisoleringen på insidan huven, och då hade aluminiumet det som sitter runt om burken smält (skyddet på slutburken) och slutbuken var glödande. sjukt varmt eftersom aluminiumet hade smält, syns även vart på bilden det har smält. någon som vet vad detta kan bero på? tacksam för svar! :)

det rosa på bilden är glödande metall. det var bra mycket mer ett litet tag innan, kom ju på att man kanske skulle ta ett kort på det efter ett tag. ;)

http://img62.imageshack.us/i/23012010889.jpg/

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
skotern lär juh gå BRA snålt om det ska bli sån hetta i slutburken =)

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hehe det måste ju kommit in olja eller något så skyddet bakom värmeskölden antändes :)

Grymt som fan du reagerade så skadorna blev minimala :D

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Ja jäklar..

Läge för att plocka fram grillkorven :D

Hoppas du hittar felet.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jag såg ngt liknande för ett par dagar sedan fast på en commander. Hela slutburken glödde, han som har commandern var till en handlare och de skulle byta ut slutburken då ngt hade släppt i den och låg och skramlade. Commandern hade även haft ngt fel på en tempgivare som levde sitt eget liv vilket också kan ha bidragit på något sätt till att den blev överhettad. Vet inte om detta var till ngn hjälp.
Lycka till!

Norberg91

Aktiv medlem
14 dec 2008
68
0
6
Timrå
Hehe det måste ju kommit in olja eller något så skyddet bakom värmeskölden antändes :)

Grymt som fan du reagerade så skadorna blev minimala :D

jo som sagt så såg jag det i i lagom tid för att hinna släcka det. ;)

jo måste vara någon o förbränd olja eller bensin som har tagit eld i slutburken? :)