Skotermarodörer Finnforsfallet Boliden/Skellefteå

20 feb 2012
8
0
1
Skellefteå
Skotermarodörer skadade ägor

Det här inlägget är en vädjan till er skoterförare att sprida debatten bland vänner, arbetskompisar, klasskompisar och andra ni känner. Min förhoppning är att nå ut till de som förstör för andra skoteråkare och retar upp markägare. Det är min far och min familjs mark artikeln handlar om. Det ska sägas att vi inte är skoterhatare utan äger själv skoter och är uppväxt med skoter.

Förra vintern var det likadant så nu börjar man faktiskt ledsna.. eller ledsna..när min far berättade vad de gjort blev jag fly förbannad och var på väg upp bomma igen skoterleden som går genom vår mark.

Visst jag förstår att en sådan åtgärd drabbar fler förståndiga skoterförare än den lilla procent som skiter i allt och alla, men då får det någon effekt i alla fall, jag ser ingen anledning till varför jag och min familj skall finansiera andras nöjen. Vi står maktlösa och förmodligen även polisen.

Så vill ni kring Boliden/Finnforsområdet (Skellefteå) i fortsättningen köra i området där de förstört så föreslår jag att ni sprider VF artikeln på arbetsplatser och skolor, prata med era arbetskompisar och klasskamrater om fenomenet så kanske de personerna som nu beter sig illa får upp ögonen på vilken effekt det kan få.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Tja, det är faktiskt redan startat en tråd om det hära här på forumet. Riktigt tråkigt att det ska behöva vara såhära, men jag har för mej att det var i ett sandtag det var kört i?
Kan ju finnas mer än ett sandtag men det jag tänker på ligger just innan man kör över älven från bolidenhållet på höger sida.

Var några år sedan jag var där men har för mej att det var någon typ av motocrossbana där, det är väl inte det sandtaget du menar?
 
20 feb 2012
8
0
1
Skellefteå
Det stämmer att det finns en tråd dock ville jag starta en ny egenförfattad för att belysa problemet, hoppas ingen tar illa upp.

Vi har varit i kontakt med skoterklubbarna men de kan inget göra så .. pennan kanske är mäktigare än svärdet vem vet.

Grustag/Sandtag är nog detsamma. Man tar reda på båda delarna i ett grustag.

Jo, du tänker på rätt ställe, men grustaget där det är planterat ligger inte riktigt vid crossbanan .. kanske ingen lyckad kombination men upplysningar med nyplanterat borde få folk att haja till. Det är ingen allmän crossbana ( dock har gropen tidigare hyrts av motorklubb för det ändamålet) utan även där gäller reglerna för skoterkörning, det skall ske på leden.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Utan att ställa mej på "plantpumparnas" sida så skulle jag nog vilja påstå att stänga leder endast drabbar dom som sköter sej, dom som skiter i leder och planterade områden "behöver" ju inga leder för att komma sej dit dom vill......
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Vart är det kört, pratar vi o sandtaget nere på högersida?, Bör ju inte undgått någon att det är planterat där? Finns ju bom och hela tjofräset.. dessa dårar.

Kan inte annat än beklaga för din far och dig själv.

Finnforsfallet, fasiken nära ens egna hemtrakter=Boliden=O)
 
20 feb 2012
8
0
1
Skellefteå
Utan att ställa mej på "plantpumparnas" sida så skulle jag nog vilja påstå att stänga leder endast drabbar dom som sköter sej, dom som skiter i leder och planterade områden "behöver" ju inga leder för att komma sej dit dom vill......
Visst man kan inte skydda sig mot alla men oddsen att de sökt sig till grustaget hade varit offantligt mycket mindre om inte leden eller passagen över älven funnnits just vid grustaget.

Monumento: Helt rätt, det är sandtaget på höger sida med bommar, det är en liten värld.

Tack för omtanken, jag har inga hardfeelings mot seriösa skoteråkare .. hade jag inte hus att lägga pengar på hade jag nog själv haft skoter ..
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Visst man kan inte skydda sig mot alla men oddsen att de sökt sig till grustaget hade varit offantligt mycket mindre om inte leden eller passagen över älven funnnits just vid grustaget.

Monumento: Helt rätt, det är sandtaget på höger sida med bommar, det är en liten värld.

Tack för omtanken, jag har inga hardfeelings mot seriösa skoteråkare .. hade jag inte hus att lägga pengar på hade jag nog själv haft skoter ..
Precis, känns som leden kanske skulle gått annan riktning. F-n så onödigt iaf.