Skoterlyft

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Funderar på att beställa lyft, ja ni vet en sån där som man kopplar sin skruvdragare till och kan lyfta HELA skotern. Ni som redan har en lr haft möjlighet att testa en, funkar dom bra? Eller är de remmill så att säga...=)
 
Last edited:

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Ja precis!
Jag har en sån å är jätte nöjd med den! Man måste fetta in skruven innan man börjar använda den! Det var inte gjort på den jag köpte iallafall!
Hade stor nytta av den under hela förra säsongen du skotern krångla en del! Man spar på rygg å knän kan jag säga!
Använde även min som uppallning under sommaren!
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag har en sån å är jätte nöjd med den! Man måste fetta in skruven innan man börjar använda den! Det var inte gjort på den jag köpte iallafall!
Hade stor nytta av den under hela förra säsongen du skotern krångla en del! Man spar på rygg å knän kan jag säga!
Använde även min som uppallning under sommaren!
De där med sommarförvaring har även slagit mig... Ska ringa å höra med försäljaren så att den även funkar på nytron.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Ja testade med borrmaskinen (500w) men det kändes inge bra.
Kanske en skruvdragare med lågväxel funkar bättre om man har en sån.
Jag är nöjd med min, Det enda jag har bytt är bultarna i skarvblecket eller vad det kallas.
Tänkte först svetsa ihop den men det blev inte av. Ett par m8 med flänsbricka funkade bättre än den medskickade China skruvarna.
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Ja testade med borrmaskinen (500w) men det kändes inge bra.
Kanske en skruvdragare med lågväxel funkar bättre om man har en sån.
Jag är nöjd med min, Det enda jag har bytt är bultarna i skarvblecket eller vad det kallas.
Tänkte först svetsa ihop den men det blev inte av. Ett par m8 med flänsbricka funkade bättre än den medskickade China skruvarna.
Jag svetsade ihop min! Blev mycket stadigare då!
 
Reactions: xCxJx

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Har oxå en sån lyft. Den är ihopsvetsad å bytt alla bultar till grövre och har även svetsat dit svängbara hjul, Har lyft IQ R med en skruvdragare från Jula... Går tungt direkt i början sen så går det :p För övrigt NÖJD!

DSC00526.jpg
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.516
32
48
Finns det någon skoterlyft som tar upp till 60 cm matta?

Jag skulle önska att det fanns ett lyftbord, som var så tunnt ihopfällt, att bilen gick att köra in i garaget ovanför.

Gärna med en lyftvikt upp emot 400kg.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Finns det någon skoterlyft som tar upp till 60 cm matta?

Jag skulle önska att det fanns ett lyftbord, som var så tunnt ihopfällt, att bilen gick att köra in i garaget ovanför.

Gärna med en lyftvikt upp emot 400kg.
Köp en lyft och bredda den men vikten kan bli ett
bekymmer, tror den jag köpte klarade bara 340kg
men som vanligt så brukar tillverkarna lägga sej i
underkant vad saker tål.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Köpte en lyft jag med för ett tag sedan, har inte haft tid att sätta ihop den än tyvärr... Men men de kommer!
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jepp, så ska de se ut.
Undrar vad den kostar?
I runda slängar 10-12000:- + moms, kollade det på jobbet för ca ett år sen.
Finns ibland på begagnatmarknaden, brukar då kosta 5-6000:- + moms

Inte billiga saker. Skulle vara fint att hitta nåt kinatillverkat, så kanske man fick ner prislappen till rätt nivå...
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.516
32
48
Jepp, hade också gärna köpt Kina modellen och fixat till den själv istället.

Lite häftigt att lägga upp 10´-15´ för ett lyftbord.

Har ringt runt litegrann till grossisterna och pratat om just ett lyftbord för hobbybruk, där man kan köra in bilen ovanför när man inte använder det.

Bad dom fundera lite på hur många som inte har moped, MC, skoter, ATV osv som sin hobby.

Jag fortsatte och sa att många skulle säkert använda det till annat också, måla plankor, sätta om blommor, borsta hunden osv.

Mest bara så dom fattade att i en vanlig familj kan verkligen alla ha nytt av det, bara det gick att köpa för ett vettigt pris.

Kan vara manuellt driven, kanske starka skruvdragare skulle funka.

En annons på Blocket skulle göra underverk, 5995:- typ i pris.

Flera av dom lät väldigt positiva och glada över att jag ringt.

Få se om det i framtiden gav nåt.