Skoterleder Södra Dalarna

Björnb

Medlem
19 jan 2023
5
1
3
51
Garphyttan
Hej!
Söker tips på leder i södra Dalarna i trakterna runt Fredriksberg, Grängesberg. Finns det något ännu längre söder ut? Hällefors, Kopparberg.
 

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Jag hittade detta häromdagen nu när suget börjar komma tillbaka.
skoterleder.org

Om detta är att lita på har jag ingen aning om.
Kanske någon som vet mer kan berätta?
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Hej!
Söker tips på leder i södra Dalarna i trakterna runt Fredriksberg, Grängesberg. Finns det något ännu längre söder ut? Hällefors, Kopparberg.
Hällefors skoterklubb är nedlagd sedan minst 10 år tillbaka.
Västerbergslagens skoterklubb (Grängesberg) är de leder som syns i länken, mellan Grängesberg och halvvägs till Fredriksberg.
Lesjöfors skoterklubb lever och underhåller leder så gott de kan. Vet ej om de har någon ledkarta längre.
Fredriksbergs skoterklubb är aktiv, och om du blir medlem så får du ledkarta. Annars så finns de att köpa på Makken.
Räfvåla skoterklubb (Saxdalen) är också aktiv. Vet ej om ledkarta finns.
Ludvika Skoterklubb finns kvar. Och delar av deras leder syns på kartan i länken. Vet ej om ledkartor säljs längre.
 

Björnb

Medlem
19 jan 2023
5
1
3
51
Garphyttan
Hällefors skoterklubb är nedlagd sedan minst 10 år tillbaka.
Västerbergslagens skoterklubb (Grängesberg) är de leder som syns i länken, mellan Grängesberg och halvvägs till Fredriksberg.
Lesjöfors skoterklubb lever och underhåller leder så gott de kan. Vet ej om de har någon ledkarta längre.
Fredriksbergs skoterklubb är aktiv, och om du blir medlem så får du ledkarta. Annars så finns de att köpa på Makken.
Räfvåla skoterklubb (Saxdalen) är också aktiv. Vet ej om ledkarta finns.
Ludvika Skoterklubb finns kvar. Och delar av deras leder syns på kartan i länken. Vet ej om ledkartor säljs längre.
Tack: DÅ vet jag var jag skall börja.
 
Reactions: mas