Skoterleder på internet: Skoterleder.org

rosangen

Aktiv medlem
27 jan 2012
70
0
6
Ånge
Ja, fler markeringar vore inte helt fel. Förutom cafe', parkering och bensinmack som nämnts, så kommer några fler förslag här: Värmestuga, grillplats, vindskydd, hotell/stuga/rum att hyra, vårdcentral, skoterverkstad. Finns säkert fler, andra får fylla på.
Kanske använda bilder av de vanliga skyltarna vi ser i trafiken var dag? Om det nu är möjligt med så många olika markörer vet jag inte.
Bensinmack och vindskydd finns ju redan.
Jag är lite fundersam hur man ska göra med vindskydd och bensinmackar m.m. som det redan finns möjlighet att rita in i OpenStreetMap så att de syns på kartan, men det är ju svårare med att få in dom på kartan den vägen. Och svårare att fylla på med information om dem. En markör löser många av dem problemen.

En lösningen kanske är att ordna så att alla vindskydd och mackar m.m. som är markerade med snowmobile=yes i OSM blir en markör automatiskt, då skulle alla som finns nu komma fram på kartan.
Och sedan skulle man kanske kunna öppna upp så att alla kan ändra informationen om vindskyddet eller vad det nu är.

Men dessa markörer eller iconer (bilder) kan kanske inte var så stora som de är i dag på kartan. De börjar redan nu kanske ta lite väl mycket överhand.

Kom gärna med mer synpunkter!

Mvh
Henrik
http://skoterleder.org/
 

stavik2

Ny medlem
26 feb 2016
4
0
1
Luleå
Lyckas inte få in kartan i min Xperia, har följt instruktionerna.
För att visa skoterleder.org kartan i OruxMaps måste du lägga in en fil på minneskortet på telefonen.
Installera OruxMaps på din mobil (och du måste ha starta appen en gång).
Ladda ner denna fil: onlinemapsources.xml
Flytta filen till telfonens minneskort under mappen /sdcard/oruxmaps/mapfiles/
Kan det vara att mitt minneskort heter sdkort istf sdcard??