Skoterleder inom Piteå Kommun

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Var i kommunen är det bäst led? Var används snövesslan?
Snow Tracen används på Nasaleden.

Bästa leden i kommunen törs jag inte avgöra men vi kanske har någon annan som med bildbevis kan visa på sitt hörn i kommunen, varsågoda.

Annars är ju bästa leden den som bär bortöver mot fjärran nöjen en tidig morgon

Vet du förresten skicket på leden mellan Långträsk via Kolerträsk till Älvsbyn?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Vet du förresten skicket på leden mellan Långträsk via Kolerträsk till Älvsbyn?
Det brukar inte vara så mycket led där. I allafall inte på kolerdelen. Långträskarnas del brukar vara bra!
Ofta är det jag som kör första spåret till Långträsk på vintrarna, har dock inte kört där i år.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Ok, hade tanken på en tidig morgontur på söndag, Nasan upp till Långträsk och sen hålla mot Älvsbyn och Älven tillbaka, får ta med karta och kompass i så fall då säkert märkningen är dålig på sina håll, perfekt om det är -25--30 till söndag natt för då kan det bli ospårat .

Nåväl, vi får se, kanske bara en Nasasväng med fika i Långträsk om det är riktigt kallt då det inte är kul att offra tid på att söka väg vare sig i privatskog eller bolagsskog, då kan det ta hela dagen i anspråk då jag håller stenhårt på terrängkörningslagar mm
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Ok, hade tanken på en tidig morgontur på söndag, Nasan upp till Långträsk och sen hålla mot Älvsbyn och Älven tillbaka, får ta med karta och kompass i så fall då säkert märkningen är dålig på sina håll, perfekt om det är -25--30 till söndag natt för då kan det bli ospårat .

Nåväl, vi får se, kanske bara en Nasasväng med fika i Långträsk om det är riktigt kallt då det inte är kul att offra tid på att söka väg vare sig i privatskog eller bolagsskog, då kan det ta hela dagen i anspråk då jag håller stenhårt på terrängkörningslagar mm
Rekommenderar den här tråden: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=21202
Jag köpte en sådan och är helnöjd! Vill inte vara utan den nu.. :)
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Rekommenderar den här tråden: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=21202
Jag köpte en sådan och är helnöjd! Vill inte vara utan den nu.. :)
Jo, jag vet, har ett par både med och utan karta samt en ruggad palmtop med Fugawi och blå kartan men gammaldags som man är så tittat man på kartan, memorerar, kör en mil eller två, kollar kartan igen, gps:en är bra som stöd att veta exakt var man är men ska man titta på den under körningen så missar man älgar, skogsfågel osv, de är ju också en del av skoteråkningen