Skoterleden

Strigo

Välkänd medlem
18 aug 2004
118
0
6
Vars får man tag i skoterleden klistermärken tänkte att man kunde göra lite reklam:D
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
På G...

Det finns planer på att trycka upp klibbor till försäljning men vad vill ni har för modeller?
Vi gör det ju för er besökare så har ni några önskemål så skriv en rad här så ska vi göra vårt bästa för att uppfylla dom.

Personligen tycker jag att dom ska vara ganska stora, ca. en halvmeter, och utskurna eller av plast med genomskinlig bakgrund. Då kan man sätta dom på skoterhuven eller bilen utan att få en ful vit rektangel runt loggan...
Sedan kunde man kanske sälja ett paket med ett par stora och några mindre märken, vad tror ni om det?

Ska vi köra på den klassiska Snowmobile/Skoterleden.net-loggan eller skulle ni föredra något nytt, en bild och en slogan eller bara ett annat typsnitt?

Många idéer blir det, hur skulle dom se ut om du fick välja?
 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Till försäljning??

henkew skrev:
Det finns planer på att trycka upp klibbor till försäljning men vad vill ni har för modeller?
Vi gör det ju för er besökare så har ni några önskemål så skriv en rad här så ska vi göra vårt bästa för att uppfylla dom.

Personligen tycker jag att dom ska vara ganska stora, ca. en halvmeter, och utskurna eller av plast med genomskinlig bakgrund. Då kan man sätta dom på skoterhuven eller bilen utan att få en ful vit rektangel runt loggan...
Sedan kunde man kanske sälja ett paket med ett par stora och några mindre märken, vad tror ni om det?

Ska vi köra på den klassiska Snowmobile/Skoterleden.net-loggan eller skulle ni föredra något nytt, en bild och en slogan eller bara ett annat typsnitt?

Många idéer blir det, hur skulle dom se ut om du fick välja?

Inte ska ni ha betalt för att vi vill göra reklam.......men det är ju klart - jag bär ju hem maten i konsumpåsar som kostar 1.50:-/kasse.
Kanske man kan få med klistermärke vid prenumeration av tidningen. (eller efter 33 inlägg på forumet) :D
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Gör ett märke som är lite mindre också, runt 15cm kanske och ett stort, som du sa. Snowmobile loggan ser ju inte så dum ut så jag röstar på den, utan någon slogan eller något sånt och i genomskinligt.. om ni verkligen vill kn ni ju göra några olika förslag så får man rösta, som med SMB huven
 

Strigo

Välkänd medlem
18 aug 2004
118
0
6
skoterleden

jag tycker det blir bra om man gör en stor klibba o en på 15cm o en som är ganska liten som är lite diskret sen så köper man ett ark för ett rimligt pri..med att andra loggon de är ju bara att man kanske skriver me en liten vassare stil:)

eller vad tycker ni andra?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Likriktat?

Okey, det verkar ju ganska samstämmigt hittills i.a.f.!

Dessvärre så måste vi nog ta en liten slant för dom, det kostar ju en hel del att trycka, speciellt om dom ska vara i lite större format.

Sedan säger ju inte det att dom inte ska gå att snika åt sig gratis också :), några klistermärken skulle kanske passa som vinst en en tävling?
Vi skulle kunna ha ett Skoterleden-kit som vinst med t-shirt, klibbor och kanske nått mer...

Vad skulle det i.s.f. vara för tävling, på nätet, ute i "verkligheten"?
Har ni tips eller idéer så tveka inte att kontakta nån av oss moderatorer, det är bara roligt att höra hur ni vill att sidan ska se ut och vi svarar så fort vi kan!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Tänkte bara lägga till att nu inför säsongen är det mycket som ska göras både till tidningen och webupplagan så det kan tyvärr dröja ett tag innan klisterdekalerna finns till handa. Men fortsätt slänga in förslag på hur ni vill pryda skoterhuven/rutan eller bilen.. : )
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Eftersom det ändå handlar om reklam så får man räkna med att det kostar, likt annan sorts reklam. Att ni sedan tar betalt för dem är mest för att det skall finnas en begränsning i hur många som går åt.

Min uppfattning är att ni tjänar i reklamvärde om ni tar, låt säga, 10kr för tre stycken. Då får ni en begränsning och ni får ändå ut märken som faktiskt placeras någonstans.

En halvmeter är för stort, bättre med hälften så stora märken så placeringen blir mer valfri.

Ni kan lägga ut förslag på utformningar - i dagens digitala värld behöver man ju inte göra speciella jättedyra original av alla förslag.

Ett fint exempel är bakrutedekalen "Att styla en Volvo är som att sminka en gris". :D