SKOTERLEDEN HEMSIDAN NERE!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Sv: SKOTERLEDEN HEMSiDAN HACKAD :S!!!

Hej på er!
Nja vi blev inte hackade, däremot så blev vår DNS-leverantör det tyvärr. Det innebar att drygt 3000 sajter försvann för en stund, däribland vår sida.

Varför vissa inte märkte nåt och vissa hamnade på en konstig sida redan i morse beror på hur nätet, läs Internet, är uppbyggt. Tråkigt när sånt är händer men sånt är livet på nätet... Tacka vet jag skoteråkning!

Hälsningar Sysadmin
Skoterleden.net

Fotnot: En DNS-server är som en telefonkatalog. Den talar om t.ex. vart skoterleden.net håller till någonstans. I detta fall var det några som tyckte om att skriva en annan adress än den vi och drygt 3000 andra har.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Det står inprincip samma sak förutom att dom belyst de olika. Det va turkarna som gjorde attacken. båda artiklarna säger att de va en slags tävling. ena artikeln säger dessutom att dom vill få fram ett budskap med det hela.
 

wolf_edition

Välkänd medlem
18 feb 2007
440
5
16
40
UMEÅ
Det jag läste var inte på Arabiska, det stog ungefär såhär..

"To the security guy .....Namnet.......... Go and fuck your self" your one of 3000 hacked websites

Sen stog det en ***** massa adresser till hackade .se sidor hur mycket som helst
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jo men om jag fatta rätt så han dom intervjua på svd hade blivit hackad av dom andra när de va 1600 sidor.. Men kan ha misstolkat de :p är jävligt trött.

Det jag läste var inte på Arabiska, det stog ungefär såhär..

"To the security guy .....Namnet.......... Go and fuck your self" your one of 3000 hacked websites

Sen stog det en ***** massa adresser till hackade .se sidor hur mycket som helst
 
Status
Stängd för vidare inlägg.