Skoterled Skellefteå - Malå???

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
kör från skellefteå till Boliden

boliden-bastuträsk

bastuträsk_norsjö

dessa vet jag finns, ska nog gå att kunna köra direkt från boliden till norsjö.

bir via medle, gamla järnvägen till boliden så att säga. hoppas du förstod någonting av detta iaf.
Från norsjö måste det ju finnas led till malå
 

jonsssson

Aktiv medlem
2 aug 2008
52
0
1
Skellefteå
Jo, från Norsjö hittar vi till Malå, men inte mellan Boliden och Norsjö... Men du menar att det finns markerad led från Boliden? Har du kört där i år?
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
jag har kört Boliden-bastuträsk och om jag inte missminner mig så ska det vara skyltat även Boliden-Norsjö

Född och uppvuxen i Boliden tyvärr med ett guldfisk minne men som sagt tror det ska vara skyltat.
 

jonsssson

Aktiv medlem
2 aug 2008
52
0
1
Skellefteå
Hmm, återstår att se hur vi gör... Bil till Norsjö är ett alternativ, men det kändes som att det blir lite för lite körning...
 

rogereriksson

Välkänd medlem
1 jan 2000
527
0
16
Det finns ett gäng som kommer att köra från Norsjövallen (de som inte orkar köra hela vägen förstås...).
Körde själv därifrån ifjol, helt ok leder även om de hade sina brister på vissa ställen.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Synd att man inte har släp som tar två maskiner då :(
Vi får se, är det nån som är sugen på att haka på i lagom takt så hör av er!
 

TZ1Turbo

Välkänd medlem
23 sept 2009
128
0
6
Skellefteå
Jag hade tänkt åka upp med familjen imorgon kväll men de börjar tveka så kanske en skotertur på lördag inte är helt fel. Man måste starta tidigt + köra hyfsat fort för tävlingarna börjar ca 9:00. Jag har åkt Skellefteå -Boliden - Bastuträsk -Norsjö för ca 4 veckor sedan och då var lederna knappt uppkörda. Det var direkt efter ett kraftigt snöfall så det var väldigt svårt att hitta lederna.