Skoterläge i Kittelfjäll ?

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Tjosan, ska spendera påsken i Kittelfjäll och undrar om någon vet hur skoterföret är där/snömängd? Är det värdelöst eller helt ok? :hmmmm:

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Kom upp till Kittelfjäll nu i eftemiddag och inte hunnit vara upp på fjället något men här nere i byn ä det inte mycket snö kvar. Mest vatten och lite blaskig snö. Öppna ytor som åkrar är i den närmaste bara. Hoppas det blir nattkallt framöver annars så blir det stora problem resten av veckan.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Okej, men kan du skriva igen när du varit upp på fjället? Är det bra där och om det går någorlunda att ta sig dit osv..
Hoppas också på nattkallt!

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Jag var upp på fjället idag... inte bra! Leden upp dit är riktigt knölig och jävlig. Var bara upp själv idag men ska upp men pulkan lastad med fruga å ungar imorgon. Blir nog intressant. Mellan 0-30cm snö uppe på fjället. Gott om vattenhål och bäckar sm har rivit. Knöliga leder även uppe på fjället. Inga problem att köra utanförl leden där det finns snö. Om jag säger så här... hade jag vetat att det var så här lite snö och dåliga förhållanden så hade jag nog avbokat min 9000kr-stugan. Får nog beställa mer pilsner istället.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Verkar dåligt på dom flesta ställena nu, vet inte hur det är i ritsem dock. Brukar klara sig rätt länge där. Måste ringa och kolla är själv sugen som fn på att gasa lite.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Jag var upp på fjället idag... inte bra! Leden upp dit är riktigt knölig och jävlig. Var bara upp själv idag men ska upp men pulkan lastad med fruga å ungar imorgon. Blir nog intressant. Mellan 0-30cm snö uppe på fjället. Gott om vattenhål och bäckar sm har rivit. Knöliga leder även uppe på fjället. Inga problem att köra utanförl leden där det finns snö. Om jag säger så här... hade jag vetat att det var så här lite snö och dåliga förhållanden så hade jag nog avbokat min 9000kr-stugan. Får nog beställa mer pilsner istället.
Tråkigt, lutar mot en skoter fri påsk då.. Får ersätta 2 skidor och en matta med bara 2 skidor och 2 ben då!
Tack så jätte mycket för infon! Hade varit jobbigt att dra släp ca 33 mil enkel väg för att märka att det var skit före..

´
Verkar dåligt på dom flesta ställena nu, vet inte hur det är i ritsem dock. Brukar klara sig rätt länge där. Måste ringa och kolla är själv sugen som fn på att gasa lite.
Du ska bara veta hur sugen jag var! Greppet i snön som finns kvar på gården när man körde skotern till släpet, shit.. Hur ska jag klara mig till december?!

dane

Medlem
5 mar 2006
6
0
1
Hur ser det ut på fågelfjället? Ingen som hört om snöläget längre in mot norska gränsen?

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
hörde att västerut, typ borkan, fågelfjället, valfjället mm ska vara fina.. lovar inget men de ska va körbart iaf.