Skoterkläder

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Jag har en fundering angående ett par skoterbyxor, det är Pure Polaris Mountain Pants.

De sitter väldigt bra, men fåfäng som jag är så undrar jag ändå om det inte är en herrmodell. Är det någon som vet om det är en herrmodell eller unisex? :amuse:

Dåligt utbud på damkläder häromkring och fick de till ett bra pris.

Sen undrar jag även om det är någon som har koll på de olika sorterna, de som jag köpt känns relativt tunna, förutsätter det att jag kör aktivt hela tiden för att inte frysa? Borde man ha ett par "ledbyxor" och ett par "lössnöbyxor"?
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Det är en annan modell. Den heter U0137 och är omöjlig att finna någon information om. :(
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Det var det som gjorde mig förvirrad, för både dam- och herrmodellerna har nummer som börjar på P (har jag för mig) om man kollar på dem, och de i butiken stod det "mens racing" eller "mens pants" i de här stod inget alls och artikelnumret var helt annorlunda. Men då får jag väl tro på det du säger om du vet. :)

Tack för svar!
 

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Sen undrar jag även om det är någon som har koll på de olika sorterna, de som jag köpt känns relativt tunna, förutsätter det att jag kör aktivt hela tiden för att inte frysa? Borde man ha ett par "ledbyxor" och ett par "lössnöbyxor"?
Det är kanske är lite individuellt hur mkt man fryser, men generellt sitter man ju mycket varmare på en skoter jämfört med tex skidåkning. För mig räcker skalkläder gott. Är det riktigt kallt tar jag ett extra fleecelager under.