Skoterkörning på fotbollsplaner och pulkbacke

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Långt ifrån tror jag, det är bara ta skellefteå exemplet där ett gäng idioter kört upp hela sjungande området och halva erikslid, vi som kört skoter sen barnsben skyller givet vis på nyblivna skoter åkare, men hur man kan vara så jävla dum att man med sin nya mountain maskin her sig ut i tätbebyggt område i 30cm snödjup......idioter
 

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Det bästa vore ju om dom fick tag i dessa jävla skithögar å gav dom en rejäl uppläxning å sen skulle dom få betala för skadorna x10
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Kanske inte helt omöjligt att någon/några här på forat vet vilka idioterna är. Om så är fallet, visa i så fall civilkurage och tipsa polisen. För jag hoppas ni inser att dessa "kompisar" inte är mycket att ha.
 

wasprocker

Medlem
19 jan 2015
18
0
1
sundsvall
Ursäkta min ignorans, men varför är det så dåligt att köra på fotbollsplaner? Sålänge dom inte gräver ner till marken alltså
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Spåren fryser, tjälen går djupare, större risk för isbränna på våren.. finns massvis med anledningar..största är väl att det är förbjudet
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Ursäkta min ignorans, men varför är det så dåligt att köra på fotbollsplaner? Sålänge dom inte gräver ner till marken alltså
Med tanke på att det här var ditt andra inlägg här på forumet så dristar jag mig till att förmoda att du är ny inom hobbyn.

Har du tagit förarbevis för skoter så ska du ha blivit informerad om vad skoterspår ställer till med på åkrar, ängar, oplogade skogsvägar, vägdiken, för att inte tala om fotbollsplaner.

Är du som jag gammal nog att ha B-kort före 2000-01-01 och nyligen börjat med skoter, så ber jag dig att gå in på SNOFED's hemsida där det finns enormt mycket info om var man får köra och var man bör tänka på att inte köra. Det finns också info som tydligt förklarar varför man inte får eller inte bör köra på vissa ställen.

Och handen på hjärtat, varför köra på en fotbollsplan av alla ställen?

Nä, låt pojkjävlarna få löpa gatlopp i Ö-sund. Gärna deras föräldrar också eftersom dom inte kan hålla koll på sina snorungar.
 

Wolfie

Ny medlem
2 nov 2011
4
0
1
Vi har samma problem i Smedjebacken.
Ett gäng ungar som kör runt inne i byn.
Senast nu såg frugan dem köra runt på skolgården...
 

wasprocker

Medlem
19 jan 2015
18
0
1
sundsvall
Yas, har kört skoter sen jag var liten men aldrig riktigt kommit runt till att ta skoterbeviset. Har själv inget intresse av att köra på fotbollsplaner, funderade bara själv.

Ang fotbollsplan, en stor plattplan man kan "burka" på och leka chris burandt. Jag förstår frestelsen om jag ska vara ärligt.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Vi har samma problem i Smedjebacken.
Ett gäng ungar som kör runt inne i byn.
Senast nu såg frugan dem köra runt på skolgården...
För jävligt är vad det är! :mad:

Någon som ens försöker identifiera dom? Även om ansikten är dolda av hjälmar och goggles borde man väl kunna sluta sig fram till vilka de är genom klädsel, färg på hjälmar och vad för skotrar dom röjer runt med. För såå stor är ju inte byn.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
identifieringen är ju svår, har en kompis som såg hela eländet i skellefteå och det enda han kunde säga att det va skidoos nyare mountain maskiner han hade själv velat få tag i dom och läxa upp dom med.
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Ursäkta min ignorans, men varför är det så dåligt att köra på fotbollsplaner? Sålänge dom inte gräver ner till marken alltså
När det där spelades in såg låg det två dm fluffigt puder, inte ens om du hade försökt köra försiktigt över så hade du inte kunnat köra utan att ha haft styrstål och matta i backen.
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Kanske inte helt omöjligt att någon/några här på forat vet vilka idioterna är. Om så är fallet, visa i så fall civilkurage och tipsa polisen. För jag hoppas ni inser att dessa "kompisar" inte är mycket att ha.
Och vad kan polisen göra om man inte tar någon på bar gärning? Knappast nått...Du är oskyldig i Sverige tills motsatsen är bevisad.

Vet några här i Skellefteå som kört skoter på parkbron, lejonströms bron, i rondeller bland annat söder rondellen mellan leos lekland & volvo, där de lär ha körts sönder buskar & plantage för flertalet tusenlappar som kommer få göras om nu till våren... De idioterna körde till och med på kanalgatan med skotrarna, förtejpade regskyltar sen bara gasade *suck*

Vad annars kan man göra än säga åt dom att de är helt idiotiskt, de förstör för väldigt många.
Precis som JRO skrev längre upp, såg också de som kört på sjungande dalen helt idiotiskt förstört i pulkbacken och kört bland tätbebyggt.
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Åker de längre ned så kommer de till Storsjön. Lika platt som en fotbollsplan och säkerligen lika mycket snö på det. Ingen som klagar på isbränna på en tinad is.
Så en uppmaning till er som åker på fotbollsplan: håll till på Storsjöns is och lek, då blir det inga klagomål.