Skoterkörning mitt på storgatan i Luleå!

Nisse_XC700

Aktiv medlem
8 sept 2008
52
0
1
Avesta
här i avesta så försökte nåra nötter sno en kompis fyrhjuling, men han hade ställt en skopa från en grävmaskin på vagnen som fyrhjulingen stod på... iaf så lyckades dom inte få av fyrhjulingen så dom satte eld på den istället

då kan man ju hållas ej för skratt!!

B

Biosteel

Sv: skoterstöld

här i avesta så försökte nåra nötter sno en kompis fyrhjuling, men han hade ställt en skopa från en grävmaskin på vagnen som fyrhjulingen stod på... iaf så lyckades dom inte få av fyrhjulingen så dom satte eld på den istället

då kan man ju hållas ej för skratt!!

fy fan förjävligt.:confused:

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Angående krocken eftersundsgatan i piteå så kan ni ju ha i åtanke att sundsgatan går hela vägen genom öjebyn bort till boviken om jag inte är helt ute och cyklar. Finns även flera skoterledsöverfarter efter vägen. Dock finns det ingen överfart vid max och shelldär dom som jag förståt har kolliderat.

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Angående krocken eftersundsgatan i piteå så kan ni ju ha i åtanke att sundsgatan går hela vägen genom öjebyn bort till boviken om jag inte är helt ute och cyklar. Finns även flera skoterledsöverfarter efter vägen. Dock finns det ingen överfart vid max och shelldär dom som jag förståt har kolliderat.
Vad är det du vill ha sagt med ditt inlägg??? :hmmmm2:

Sundsgatan slutar där den korsar E4:an. Detta är ca 2 km från Max. Närmaste skoterpassage är ytterligare ca 1 km bort. Denna går igenom en gångtunnel. Nästa överfart är ca 2-3 km längre bort (vid OK i Öjebyn).

Oavsett om det fanns en överfart 50 meter från där han krockade så finns det inget skäl till att han skulle vara med sin skoter där han var.

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Dessutom kan han ju omöjligt ha vridit på skallen för att undersöka om det kom någon bil, och då spelar det ju ingen roll om det är överfart eller ej, kollar man inte så smäller det lättare!

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
nae articaten som krokade i stan vart stulen från ett slags tält på f21 där försökte dom oxå snoo en lynx adventure-06(min kompis far) men har ju chip i dessen så dom fick inte igång den då slog dom sönder den ist dynan mätarn och en sidokåpa ganska onödigt:S...hoppas att dom fick jävligt ont när dom krocka.. villka idioter...:mad:
Du menar alltså att dom har snott en skoter inom det inhägnade området på F21 ? Eller i närheten av F21 ?

Och snuten har som vanligt inte hittat några spår ?

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Du menar alltså att dom har snott en skoter inom det inhägnade området på F21 ? Eller i närheten av F21 ?

Och snuten har som vanligt inte hittat några spår ?
Dom hade klipt sig genom stängslet och snott en skoter, samt slagit sönder några. Låter väldigt otrevligt.

Skoterhomot

Medlem
25 jan 2009
10
0
1
Luleå
Kom ifrån bion ikväll gående på storgatan i Luleå vid 23 tiden och ser en artic cat skoter stående vid strand gallerian smått krockad. Rödakorset var där med personal och jag frågade vad som hade hänt. Dem förklarade att två killar hade kommit i fullt blås mitt på storgatan och inte sett en mur och kört rakt in i den, båda flydde ifrån platsen och polis kom när jag gick. Blir så ***** förbannad över sånt där, det där eldar ju bara på skoterhatarna ännu mer och sabbar för oss andra som sköter oss, fy fan säger jag bara!
Sorry mannen! Det var en polare till mig som mådde dåligt. :stupid: