Skoterkörning i Mellansverige

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Funderar på att ha skotern i Stockholm, där jag bor, delar av nästa vinter. Siktar på att köra på helgerna runt Sandviken, Gävle och inåt landet eller likn. Typ 2-3 tim med släp från Sthlm. Har någon något tips på ställen som är roliga?
Det är lössnö som gäller och inte skoterleder.

Har skotern i Vilhelmina annars men det är så förbaskat långt dit och jag får inte tillräckligt många skoterdagar som det ser ut nu.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hej

Jag har samma läge som du bor i Sthlm men kan inte sluta köra skoter
Jag utgår från Gävle för det mesta då jag ställer skotern där men ska man ha något hyfsad bra åkning så är det Svartnäs/ryssjön som gäller och troligtvis det bästa inom 2-3 timmar
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Är det Svartsjön väster om Ockelbo du menar då?
Hur ser terrängen ut där? Berg, skog, kullar? Brukar det vara snösäkert?
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Stämmer ca 20-30min från Ockelbo,
Det är snösäkert det kan vara barmark i Gävle och över 50 cm i svartnäs
Lederna är väll skötta skog fins det gott om kullar och berg får man leta och hitta sina ställen
Det fins en länk här på forumet om du söker svartnäs/Ryssjön fråga samma fråga där så lär du få det bästa platserna att ta dig till.
 

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
198
3
18
Dalarna/Solna
Gördalen e väl ca 40 mil från Stockholm
Bor i Solna.
Gördalen är ca 50 mil från Stockholm. . Åker själv en del upp till sälen och Gördalen och det är lite långt att åka till Gördalen om man bara ska upp över en helg. Sälen tycker jag är helt ok.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Funderar på att ha skotern i Stockholm, där jag bor, delar av nästa vinter. Siktar på att köra på helgerna runt Sandviken, Gävle och inåt landet eller likn. Typ 2-3 tim med släp från Sthlm. Har någon något tips på ställen som är roliga?
Det är lössnö som gäller och inte skoterleder.

Har skotern i Vilhelmina annars men det är så förbaskat långt dit och jag får inte tillräckligt många skoterdagar som det ser ut nu.
hej! Antar du köper skoter av per lindblad om du e från Vilhelmina ? Jag är en del i byn oxå då min flickvän är där ifrån. Jag åker till funäsfjällen och kör skoter även över helger. Tycker det är värt dom extramilen då det blir roligare körning :) du är välkommen att följa nästa vinter. Tänkte att jag vill prova saxnäs i vinter. Ha de!
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Funderar på att ha skotern i Stockholm, där jag bor, delar av nästa vinter. Siktar på att köra på helgerna runt Sandviken, Gävle och inåt landet eller likn. Typ 2-3 tim med släp från Sthlm. Har någon något tips på ställen som är roliga?
Det är lössnö som gäller och inte skoterleder.

Har skotern i Vilhelmina annars men det är så förbaskat långt dit och jag får inte tillräckligt många skoterdagar som det ser ut nu.
i vilket Hammarby bor du ? Finns flera ställen i Sthlms län som heter Hammarby. Hammarby sjöstad ?
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
hej! Antar du köper skoter av per lindblad om du e från Vilhelmina ? Jag är en del i byn oxå då min flickvän är där ifrån. Jag åker till funäsfjällen och kör skoter även över helger. Tycker det är värt dom extramilen då det blir roligare körning :) du är välkommen att följa nästa vinter. Tänkte att jag vill prova saxnäs i vinter. Ha de!
Jo det stämmer att jag handlar av Per. Bra att ha att göra med. Hakar gärna på nästa vinter om det är möjligt. Alltid roligare att vara flera. Saxnäs kommer du inte att bli besviken på. Finns många fina ställen att åka på där.
Och det är Hammarbyhöjden jag bor i.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Förstod det, finns ju ingen annan ski-doo handlare i Vilhelmina. Han är väldigt bra att göra med. Köper äventuellt ny maskin av honom till vintern :) självklart ska du med. Ja får ta en vända till saxnäs i vinter :) förstod att de var i sjöstaden.
 

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Åker grymt mycket i Sälen, finns åkning som är riktigt bra där. Riktigt brant skogsåknig brukar vi hålla på med. Häng på oss Malgomaj! Japp, Saxnäs är också skoj att vara och åka i.
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Ja det vore kul att dra ihop några stycken och åka lite till vintern. Tänker ha skotern i Vilhelmina tills efter jul och planen sen är att dra ned den till Sthlm. Sälen låter ju också bra. Har mest sett det som ett slalomställe men det är ju toppen om det går att köra skoter där med.
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Fanns det inte en aktuellare tråd om skoterklubb i Sthlm? Nu när backen är vit även på Färingsö börjar det ju rycka i högertummen...