Skoterkörning i Gävle med omnejd

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Någon som vet var man kan hyra släp med tipp i Stockholmstrakten (helst södra). Mackarna verkar bara ha standardsläp, samma sak med Berras.

hallonraden

Aktiv medlem
25 jan 2008
52
0
1
kiruna
hej lynxer
i värsta fall tar man ett vanligt släp och backar mot en snövall-ta med en bra snöskyffel..
vänligen nils

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
hej lynxer
i värsta fall tar man ett vanligt släp och backar mot en snövall-ta med en bra snöskyffel..
vänligen nils
Tack för tipset men jag får nog skotta ordentligt då. Vi har fått några decimeter men det är ju bara fluffig nysnö så det har inte blivit några vallar att tala om. Jag har en släp-bred ramp av tryckt virke som jag funderar på att såga ner till tre mindre bitar så att dom går upp bredvid maskinen på flaket:idea:. Annars är det lätt om man är tre gubbar; en på varje skida som lyfter och en som gasar. Det är när man är själv som det blir lite trixigt:hmmmm2:

hallonraden

Aktiv medlem
25 jan 2008
52
0
1
kiruna
hej
man kan även tillverka en lös ramp i trä eller svetsa nåt...spännband är bra att ha tillhands.
ett alternativ är att koppla loss släpet och tippa på det-förutsatt att handbromsen orkar hålla emot...spännband är bra att ha tillhands.

vänligen nils

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
låter bra med mer snö, hoppas jag hinner få dämparna bara, prata med anders på MotorCenter i gävle å han trodde han skulle hinna få hem kolven till floaten, måste bara säga att han är riktigt trevlig att ha å göra med.

E

ejwbegysv

Frågan är om vi ska starta vid Motorcenter (strax innan Valbo efter riks 80) och köra mot Järbo? Beror ju lite på hur vädret blir.. Själv kommer jag nog med skoter från Bomhus till mötesplatsen..