Skoterkörning i Gävle med omnejd

E

ejwbegysv

Måste köpa batteri eftersom det är helt slut. Sen vill jag testa lite innan jag ger mig iväg på någon långresa. Jag gick med i Gävle skoterklubb när jag var uppe på skoterns dag så jag kan väl köra där med gott samvete :bigsmile:
Annars låter det som en kul idé. Jag är ju lite gubbe (40+) så ledkörning i fin miljö med fika och grillstopp passar mig bäst. Med en touring har jag å andra sidan lite bättre förutsättning att surra packning åt dom som åker med mindre maskiner och vill leka utan att ha en tung ryggsäck på ryggen.....
Går fint att köra runt Gävle nu faktiskt... iaf. ledkörning...

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Sv: skoter körning i sthlm området.

Måste köpa batteri eftersom det är helt slut. Sen vill jag testa lite innan jag ger mig iväg på någon långresa. Jag gick med i Gävle skoterklubb när jag var uppe på skoterns dag så jag kan väl köra där med gott samvete :bigsmile:
Annars låter det som en kul idé. Jag är ju lite gubbe (40+) så ledkörning i fin miljö med fika och grillstopp passar mig bäst. Med en touring har jag å andra sidan lite bättre förutsättning att surra packning åt dom som åker med mindre maskiner och vill leka utan att ha en tung ryggsäck på ryggen.....
låter riktigt bra, funkar bra för mig att bara glida runt å fika å grilla, är ju halva grejen att bara komma iväg å få köra skoter;) sen om det blir lek lr inte spelar ingen roll, kan man göra någon annan gång. kanske är några som bor i gävle lr runtomkring som vill följa med??? mvh anders

E

ejwbegysv

Sv: skoter körning i sthlm området.

du kanske är sugen på att följa med på en tur om vi kommer upp ??? mvh anders
Jo självklart, kan nog dra ihop lite skotrar och någon som hittar bättre än mig.. kör inte så ofta i Gävle..

E

ejwbegysv

Det vet jag inte men skulle tippa på att det går bra..

E

ejwbegysv

Jo till helgen är jag i Gördalen, nästa helg kanske blir perfa!

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Jag ska själv åka ner till Gävle nästnästa helg? Jag och 2 Gävleboende kompisar ska åka. Vi kanske skulle ta å åka någonstans alla 5?
MVH Speedo_4

E

ejwbegysv

yes... får se om vi tar med oss Nordland också för lite fotografering.. beror lite på hur det ser ut med snö osv..

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Jag får väll möta er på halva vägen vet inte hur isarna ser ut bortåt Oslettfors men jag uppmanar inte till trafik på sjöis än många myrar är dåligt frysna o då lär sjöarna vara likadana.
Jag kanche får bju på Kolbullar o kokkaffe.
Kör gärna mot Sandviken fram till Järbovägen o ta leden upp mot Jäderfors o vidare upp mot Järbo undvik Öjaren.

E

ejwbegysv

Jag får väll möta er på halva vägen vet inte hur isarna ser ut bortåt Oslettfors men jag uppmanar inte till trafik på sjöis än många myrar är dåligt frysna o då lär sjöarna vara likadana.
Jag kanche får bju på Kolbullar o kokkaffe.
Kör gärna mot Sandviken fram till Järbovägen o ta leden upp mot Jäderfors o vidare upp mot Järbo undvik Öjaren.
Yes... eller kolbotten som det kallas där jag kommerifrån!! :)

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Då kan du ju ta med dej mitt spännband sen träffen i fjol ni kan ju ligga kvar om ni vill o fara hem på Söndagen o käka lite gott på kvällen o prata lite skit.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Nu har jag kollat min almenacka enda hälgen på ett helt år som jag låvat o jobba är just den hälgen men tar ni in på Kungsbertgets veranda över natten så kommer jag upp på Lördagkväll o slänger lite tjäft.