skoterhuv

olve

Välkänd medlem
28 jan 2008
120
0
6
gävle
hej, någon som vet ungefär hur många sprayburkar med färg det går åt om man ska lacka en mxz huv?
vore bbbra me svar :)

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
1 burk grund 2 burkar lack och 1-2 burk klarlack (beror på vilket djup du vill ha)

_wille_

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
0
16
Stöde
kanske 3-5 st men om du hade haft en gammel skoter så hade jag förståt färgburkar men när du har en sån fin och ny skoter så är det nog värt att kosta på den lite! Har du spruta och kompressor??

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Varför skulle det bli dåligt med sprayburk? har helt med person till person å göra, jag brukar då få till det hur bra som helst med sprayburk. Som sagt allt handlar om underarbetet så se till att du slipar och rengör mycket noga så blir du inte besviken sen.

1-2burkar grund, 1-2burkar färg helt beroende på vilken färg huven var innan och vilken färg du ska dra på. TEX: Svart huv som skall målas om till röd krävs minst 2burkar för att det ska täcka bra, sedan 1burk klarlack brukar räcka våtslipa huven med 600grit våtpapper och väldigt lite tryck på pappret innan du klarlackar så får du en superbra finnish.

Lycka till!

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Lacka en hel huv med sprayburkar.. Kommer knappast att bli bra, kommer bli flammigt då sprayburkar är till för att måla små saker med..

du de går att få till de riktigt bra med sprayburk men de där beror helt vart man har tummen oxå.

dom huvar ja har sett/målat med burk har vart riktigt bra.

men som sakt 1burk grund, 2 burkar färg och 1 burk klarlack räcker.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
du de går att få till de riktigt bra med sprayburk men de där beror helt vart man har tummen oxå.

dom huvar ja har sett/målat med burk har vart riktigt bra.

men som sakt 1burk grund, 2 burkar färg och 1 burk klarlack räcker.
Jo, de e klart att de kan bli bra om man lägger ner riktigt med tid på förarbetet å så men dom jag har sett som har använt sprayburk har sett ut som skit.