Skoterhandskar

Andy 7

Aktiv medlem
7 jan 2010
94
0
6
ås
hittar inga bra handskar att ha vid skoterkörning finns de någon som har några tips.

bra grepp, smidiga, sitter bra på handen, inte för kalla, och de knepiga kanske inte för dyra.

gärna bilder eller länkar till någon bra sida.
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
De var inte lite krav
Ne allvarligt kolla på halvarson jag gillar deras handskar och priserna är helt okey ändå
 
K

kenth

Kört med ski-doo sno-x handskarna i två säsonger och membranet håller värmen och transporterar fukten riktigt bra. 640kr
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Jag köpte mina scott handskar på motorhuset i Ö-sund för 799 tror jag det var. Jag tycker dom håller värmen bra och vinden utanför.

Sånna här:
http://www.m-performance.com/Grafik/2008Handskar/WARRIOR_GAUNTLETbig.jpg

Saken är den att vad jag har hunnit lära mig under tiden jag har kört skoter så för att kunna hitta ett par handskar som håller värme/fukt och allt annat otrevligt borta riktigt bra måste man nästan öppna lädret lite. Tyvärr. Jag har haft skoterhandskap för allt mellan 199-1500:- och de dyrare har alltid varit bättre.

Men som sagt dom hanskarna jag har nu är riktigt bra och smidiga för en hyffsat bra peng.

Edit: Handsken innehåller en "innehandske" som sitter tight runt handleden så ingen vind kan smyga sig in i vanten just vid handleden.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Jag köpte mina scott handskar på motorhuset i Ö-sund för 799 tror jag det var. Jag tycker dom håller värmen bra och vinden utanför.

Sånna här:
http://www.m-performance.com/Grafik/2008Handskar/WARRIOR_GAUNTLETbig.jpg

Saken är den att vad jag har hunnit lära mig under tiden jag har kört skoter så för att kunna hitta ett par handskar som håller värme/fukt och allt annat otrevligt borta riktigt bra måste man nästan öppna lädret lite. Tyvärr. Jag har haft skoterhandskap för allt mellan 199-1500:- och de dyrare har alltid varit bättre.

Men som sagt dom hanskarna jag har nu är riktigt bra och smidiga för en hyffsat bra peng.

Edit: Handsken innehåller en "innehandske" som sitter tight runt handleden så ingen vind kan smyga sig in i vanten just vid handleden.
det e en sån handske som jag har också
 

haugell

Aktiv medlem
2 jan 2006
50
0
1
Bollnäs / Oslo
Nu vet inte jag exakta märket på handskarna jag kör med men det är ett par arbetshandskar. Dom är nästan helt vattentäta och ganska lätt fodrade. Men på grund av att dom är så täta så blir man inte kall om händerna. Räcker att köra hand och tumvärmaren 5min varje timme för att hålla sig varm och torr. Om någon är intresserad så kan jag kolla upp exakta märket.
 
A

axelsson_vpg

Jag fryser ALLTiD om händerna och har köpt allt som folk rekomenderat, har fortfarande inte hittat något NOG bra. Blir alltid lite blöt å kall om labbarna efter ett gäng timmar ute i snön trotts att de är redigt fodrade goretex. Mina handtagsvärmare fungerar dock inte.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Jag fryser ALLTiD om händerna och har köpt allt som folk rekomenderat, har fortfarande inte hittat något NOG bra. Blir alltid lite blöt å kall om labbarna efter ett gäng timmar ute i snön trotts att de är redigt fodrade goretex. Mina handtagsvärmare fungerar dock inte.
Om du garanterat inte vill frysa utan ha mer som bastuvärme åt händerna skaffa "enduro muffar"

och fixa handvärmarna. Få kan du köra med precis vilken handske du vill tex sommarcrosshanskar utan att frysa.

Kör själv med dessa påsar och det funkar riktigt bra. Inte snyggt men skönt :)
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
tack för alla svar.

Är de ingen som provat lite crosshanske typ men dom e tillämpad för skoter.
typ sådana här.

http://www.blocket.se/lulea/Racing_skoterhandske_31302796.htm?ca=11&w=3&last=1
Hej! Jag hade ovanstående handskar förra säsongen och blev väldigt besviken!

Dom är väldigt sköna och har klockrent grepp så länge dom är torra!

Släpper igenom all vind så dom blir väldigt kalla.

Om det är varmt ute alt. inspirerad körning så handsvetten kmr fram så släpper dom inte ut fukten direkt.

dom blir dyngsura och går knappt och få av men sen när dom ska på igen så är det helt omöjligt , som ett blött trassel!

Skithandskar om du frågar mig , finns så mkt bättre handskar till samma pris!
 

meangreen

Aktiv medlem
2 dec 2009
72
0
6
Boliden, Sweden, Sweden
Kör med neoprenhandskar från Kenny racing. Tunna, med bra känsla, och händerna är varma trots att handskarna blir blöta till och från. Kanske inget för den som står på efter led, men till friåkning/lössnö funkar de riktigt bra, brukar använda dem ner till -15/-20. Blir det kallare än så använder jag Klim Climate glove.