Skoterglasögon

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Tjena!

Vet ni några bra hemsidor för glasögon till skoterhjälmar? Eller är det helt enkelt vanliga glasögon (som finns på vanliga sportaffärer) som passar till skoteråkning?

Tänker på skidglasögon isf, men finns det några billiga sidor där man kan köpa?
Från Sverige till ett bra pris.

Mvh
 
E

ejwbegysv

Tjena!

Vet ni några bra hemsidor för glasögon till skoterhjälmar? Eller är det helt enkelt vanliga glasögon (som finns på vanliga sportaffärer) som passar till skoteråkning?

Tänker på skidglasögon isf, men finns det några billiga sidor där man kan köpa?
Från Sverige till ett bra pris.

Mvh
Jag kör med Scoot Enduro/Turbo flow.. Fördelen med skoterbrillor är ju att dom har bredare foam för att täcka upp intill hjälmen... Då slipper du förfrysningsskador...
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jag hade också sånna brillor innan dom gick sönder.. Sen ville inte butiken ta in nya sånna för dom trodde dom skulle gå sönder på samma sätt igen. så jag fick ett par andra brillor..

Jag kör med Scoot Enduro/Turbo flow.. Fördelen med skoterbrillor är ju att dom har bredare foam för att täcka upp intill hjälmen... Då slipper du förfrysningsskador...
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
OK. Tack för sidorna och tipsen, har kollat på några, men inte hittat några ännu.
Har heller inga skidglasögon tyvärr, så spelar ingen roll vilken sorts glasögon de är.

Bara de inte immar och att de täcker hyfsat. Helst mindre pris än ~300-400 KR. Så skicka gärna in tips på sidor som säljer skidglasögon billigt om det fungerar lika bra.

Mvh
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Finns ett budgetmärke som heter Wing och kostar ca 250kr, finns på duells och rinab. Själv kör jag med Oakley crowbar snowcross, gillar dom skarpt, men kostar ca 850kr...
 

Bobbo V

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Uppsala
Vilken färg (toning kanske det heter?) är bäst när man är ute å kör tycker ni? Finns det nån modell som man kan byta glas på ute i skogen? tänkte att det är ju inge vidare att åka med spegelglas när det börjar mörkna..

MVH Bobbo
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Gul/orange är den färg jag använder mest, bäst när det är flatljus men funkar även skapligt både när det är mörkt samt sol. Finns ett par goggles som ändrar toning efter ljusförhållandena också, tror dom heter Progrip.
 

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
49
Matfors
Har själv just inhandlat ett par riktiga budget glasögon, Everest skidglasögon på Stadium för 199:- funkar hur bra som hellst! Dubbelglas så dom immar inte igen, en nackdelen är att det är röd toning så när det är mörkt känns de lite skumt.

Håller säkert inte länge men med tanke på priset är jag då ruggigt nöjd!
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Har själv just inhandlat ett par riktiga budget glasögon, Everest skidglasögon på Stadium för 199:- funkar hur bra som hellst! Dubbelglas så dom immar inte igen, en nackdelen är att det är röd toning så när det är mörkt känns de lite skumt.

Håller säkert inte länge men med tanke på priset är jag då ruggigt nöjd!
OK. Låter bra, det är ungefär några sådana jag hade tänkt mig faktiskt. Såg ett par på InterSport som kostade 200:- kommer dock inte ihåg märket eller om det var dubbelglas.
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Vilken färg (toning kanske det heter?) är bäst när man är ute å kör tycker ni? Finns det nån modell som man kan byta glas på ute i skogen? tänkte att det är ju inge vidare att åka med spegelglas när det börjar mörkna..

MVH Bobbo
Kör rött just nu eftersom det är skidglasögonen och jag oftast åker skidor då det är halvsoligt ute. Dom är dock ruskigt dåliga om det är dis/moln/svagt ljus. Men sålänge luften är "ren" och man har hyffsat lyse duger dom utmärkt.