skoterglasögon??

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Billiga och verka bra, gul siktskiva är det nått du köpt till? Hittar inga brillor med det.. Eller funkar det med extra siktskivor som är till för 8x serien?

Mvh /Martin
Jag köpte till gul siktskiva, då i Duells, men det var massa år sedan.

Last edited:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Om du inte har köpt nåra än så vill jag rekomendera Scott 89Xi. Har ett par sånna med en dubbelskivig ljuskänslig lins som ändrar färg lite beroende på ljuset. Ju ljusare ju mer färg och ju mörkare ju klarare blir dom. Ett måste är dock nässkyddet anser jag, dom täcker nästippen lite dåligt men annars är dom superbra :)
Skulle dock ha haft tag på ett par till att ha klara glas i för mörkerkörning.

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
till er som funderar över biltemas brillor så kan jag bara säga att dom funkar så länge man inte provat nått annat. körde med sånna förut men nu har jag 509 sinister och biltemas känns då heelt värdelösa.

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Jag har ett par Oakley Crowbar med en Persimmon lins, sköna goggles med ett glas som fungerar i alla väder. Sen har jag ett par Dragon DXS med Amber lins, det är i princip Dragons svar på Persimmon. Linsen höjer kontrasterna, riktigt bra när det är disigt ute. Sen har jag haft ett par Dragon DXS med Pink Ionized, det är en mörkare lins som fungerade riktigt bra när det var lite ljusare ute.

Dock är ju Oakley och Dragon lite dyrare glasögon, men man behöver inte oroa sig för att dom ska imma så länge man inte hyperventlierar ;)

R

RevMan

Jag testade DR Zipe förra vintern.
Visst immade dom när man stog still och flåsade men inte alls lika mycket som mina tidigare scott.
Priset ligger iaf rätt bra till.

E

eMe181

Ah fan, såg inte det inlägget :p

Just nu kör jag med ett par CEBE som jag haft i ett par år, totalt slut. hur mkt repor som helst i glaset...

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
sök på Oakley crowbar på ebay, kostar kanske 1500 i sverige, jag fick mina för 600 inkl. frakt! Det bästa jag haft!

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
jag kör med sinister 509, chrome/yellow glas. bästa goggles jag någonsin haft. det går ju inte att imma igen dem!

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Är också på jakt efter nya glasögon. Dom ska inte imma/frysa alls, några tips?
Hur många gånger ska jag tala om för dig att mina är grymma! Du har ju tom provat dom och tycker att den gula siktskivan är grym. Sluta jolla dig nu :)

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
hell yeah. däremot gillar jag inte färgen på polarens burant 509or dom har som en mörkare gröngul färg på glaset..men det går ju alltid att byta.