skoterglasögon??

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
kör med ett par dragon rouge med "original brun" lins, funka toppen på dagen men på kvällen så blir dom för mörka, dock är priset 1200:- för dom tror jag. sen kör ja med ett par spy bias med gul lins som jag tycker funkar alldeles utmärkt, natt som dag, sen ser man konturerna i snön mycket tydligare också, så blir oftast dom när det är lite mulet eller mörkare, dock priset på dom är 1400:- + 500:- för linsen så är väll kanske lite dyrt, men är helnöjd med båda googlesarna, och alldrig upplevt att det immar igen förutom när man kört fast och står stilla och flåsar. men när det är riktigt soligt så föredrar jag dragon glasögona då linsen är mörkare

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Personligen har jag fasstnat för 2 st olika scott glasögon.Ena paret heter enduro turbo flow och är med blåa glas. Kör dom de soliga dagarna. Sedan har ajg ett par med vita glas som är samma tillverkare på som går att använda dom andra dagarna. immar inte igen och håller frost och is borta.

dani28

Medlem
25 aug 2010
20
0
1
Jag kör med Oakley Crowbar helt suveräna, de immar aldrig dock är de rätt dyra, dryga tusenlappen kostar dem. Jag kör med Persimon linsen, den framhäver konturer riktigt bra samtidigt funkar den både på soliga och mulna dagar, de funkar även i mörker de funkar överallt!:D
Sedan kör jag också med ett par Smith Scope Graphic, de är också väldigt bra, de kostar ca 700kr. De funkar bäst för soliga dagar till halvmulna dagar annars blir det lite för mörkt.

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
tack för alla svar =) jo dom på biltema funkar dom bra.. kom med mera förslag och ni kan gärna länka till olika sidor..

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
ett tips är att ha dubbelglasade brillz. då bildas det inte lika mycket fukt på insidan.