Skoterfundering crossfire 8 ltd alt rmk 600 typ 2011

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Som rubriken säger. Dags att köpa nyare skoter.

Tänkte mig en skoter som klarar lössnön bättre än min gamla switchback.

Har tittat på en crossfire 8 med 57 matta men är lite orolig att skidbredden ska störa lite om jag vill leka ute i snön. Vad säger ni vana crossfireåkare om smidigheten på denna maskin.

Alternativet är en rmk 600 typ 2010-11 som jag vet har lite smalare framvagn. Tänker inte köpa polaris 800 motor av denna årsmodell då jag vet att de är lite mer osäkra.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
jag ska inte utala mig om polarisen, då jag inte har erfarenhet av dem.

Men crossfiren är en otroligt potent "pudermaskin" trots sin framvagn.

Skulle du märka att du ändå vill ha smalare, så är det ju inte ett ovanligt chassie, så en M framvagn är inte svår att komma över.
 
Reactions: Mr snow

Trigger

Välkänd medlem
6 feb 2013
185
15
18
Piteå
Varför inte en m8 redan från början då? Men som k-len säger så är den potent, skottar på bra så länge man håller gas.. För min del var crossfiren lite för otymplig, man var tvungen vara ganska bestämd för att få den dit man ville, men det har nog mycket att göra med att jag inte har så många kilon att bryta med. Hade jag fått göra om det från början hade jag satsat på en m8.
 

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Har bara tittat runt lite grand och tycker det verkar svårt att hitta m8:eek:r till salu.

Klart att en m8 skulle vara attraktivt. När jag ställde frågan så hade jag just varit och tittat på crossfire 8 som var i mycket bra skick och till ett vettigt pris.