Skoterfolkrace

E

Ej medlem/Inloggad

det går en i långed 4 mil söder om umeå i vinter.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Aha, det kan ju inte vara så långt härifrån (Ö-vik), har inte hört talas om stället dock. Hur hittar man dit?

Vi kan väl samla all info om skoterfolkrace här, jag flyttar tråden till racing-forumet så blir det bättre ordning.
Det brukar ju vara lite svårare att få nys om såna här tävlingar så posta länkar eller skriv all info ni har!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
har ni några datum när tävlingarna runt umeå går?


kanske värt att behålla skotern i umeå runt dom datumen om något gäng härifrån kommer att fara dit me skotrarna och titta?
 
E

Ej medlem/Inloggad

täsjön

Det är en tävling på Tåsjöberget, utanför Hoting. Minns inte datum men jag tror dom har en hemsida där det står. Var där ifjol och vi hade iallafall tur me vädret.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Skoterfolkrace vintern -08

Hur är det med skoterfolkrace-tävlingar den här vintern, var och när körs det?

Vi är några som funderar på att prova men skulle vilja kolla på någon till att börja med. Vilken tävling är närmast Ö-vik?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Vad ÄR skoterfolkrace? Finns bilder någonstans? Om man jämför mot bilvärlden, där skotercross är rallycross och skoterfolkrace är folkrace, anser jag att skoterfolkrace är rent livsfarligt.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jo, det kan väl jämföras med ”vanlig” bil-folkrace. Reglerna är inte riktigt motsvarande dock, oftast är det skoter äldre än -85 och bladfjädrad framvagn som gäller, kort sammanfattat…
Varför skulle det vara farligare än någon annan motorsport?

På Tvärålunds Snöskoterklubbs hemsida finns både bilder, film och regler: http://www.vindeln.net/tssk/
Klicka på Skoterfolkrace till vänster.

Ta och rapportera nu om var racen körs i vinter så man inte missar nått!