Skoterförbud

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker

[FONT='Calibri','sans-serif']Åre Kommun vill införa skoter förbud i stor utsträckning. Nu är det dags att vi stoppar det. Det måste finnas en kreativ väg att gå. Jag har begärt möte med ansvarig för detta hos kommunen. Skriv på namn insamlingen för detta. Blir det stop i Åre kommun så står andra kommuner på led att testa denna metod. Säg till vänner att skriva på åxå!!! Norrmännen vet vad detta innebär. Vill vi ha det som i Norge? Och ni i Norge ni vill väl ha lite svensk snö att åka på?!?[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']http://www.namninsamling.com/site/get.asp?skoter_i_jamtland[/FONT]
 
4

426H

Done.
Även härjedalens kommun är på g med liknande regleringar runt vemdalen. Trist!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Det är sjuk tycker jag...:stupid: Men tror ni det verkligen kommer gå att genomföra? Tror det blir nästan samma princip som med fildelning, man gör det ändå. Jag kommer iallafall att köra skoter så länge jag lever, om det så ska vara på gräs!:evil: /Irriterad skoter ägare:stupid:
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Åkte skidor tidigare i Åre, nu blev det slut med det. Får man inte åka skoter så inte fan åker jag dit för att åka skidor då heller. Förbud flyttar bara problemen till annan ort, som då i sin tur inför förbud och vips har vi det i hela d***** sverige. Problemet blir då att dom som vill köra ändå kör och skiter i alla lagar och regler. Ur uselt Åre, som nu har blivit en tom fläck på kartan.:stupid::stupid::stupid::stupid:
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag undrar var turåkarna brukar skidra?

I skoterspår kanske?

Skulle vilja se dem åka skidor ospårat uppför fjället...
 

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Om det blir förbud så tycker jag att dom borde öppna en frizoon! För även om det blir förbud så kommer ju en massa folk ändå köra utanför lederna och då blir ju bara dom som vill ha förbud ännu mer irriterade.
Att alla enbart ska hålla sig på leden kommer aldrig att fungera, ända sättet att få stopp på körning i förbudsområdena är att stänga av leder och allt! Och det skulle ju förstöra för både ortsbefolkningen och turister!
Så en frizoon borde öppnas så att körning utanför leden på andra ställen minskar så komunen och alla "surgubbar" har mindre att reta sig på!
Är det någon som vet om det har blivit förbudsområde på renfjället än?
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Om det blir förbud så tycker jag att dom borde öppna en frizoon! För även om det blir förbud så kommer ju en massa folk ändå köra utanför lederna och då blir ju bara dom som vill ha förbud ännu mer irriterade.
Att alla enbart ska hålla sig på leden kommer aldrig att fungera, ända sättet att få stopp på körning i förbudsområdena är att stänga av leder och allt! Och det skulle ju förstöra för både ortsbefolkningen och turister!
Så en frizoon borde öppnas så att körning utanför leden på andra ställen minskar så komunen och alla "surgubbar" har mindre att reta sig på!
Är det någon som vet om det har blivit förbudsområde på renfjället än?
bra skrivet håller med dig till fullo.
skriv på listan nu.
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
136 personer har skrivit på just nu. Tackar för att det finns några som bryr sig. Vad jag kommer att ta upp med kommunen är just att vi kommer inte sluta åka bara för att det blir ett förbud. Det finns inte ens pengar att hålla efter förbudet. I grund och botten så dom som vill ha förbud är några enstaka mark ägare sedan är resten stockholmare som har en fritids stuga på fjället där dom vill ha orörd snö de tre dagarna dom är uppe varje vinter. Sedan har vi Skistar som total vägrar tillåta skoter tävlingar. Tror att det är mest för att dom inte själva har kommit på hur dom ska tjäna pengar på sporten.

Nu får det vara nog. Operation "Rör inte min skoter" har börjat!
Utan oss får hälften av mackarna i fjällvärlden slå igen.
Utan oss kommer inte tur åkarna fram.
Utan oss så blir fjällen ännu mer avbefolkat.
Upp till kamp!!!
 

mythic

Aktiv medlem
2 mar 2007
80
0
6
40
Boden
www.mythicpix.se
blir alltid så f*rbannat irriterad varje gång jag hör att nån sur gubbe/gubbar vill ha skoterförbud till höger och vänster:mad:

Så från och med nu så står jag på listan, och kommer sprida denna vidare!
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Vi börjar närma oss 200 pers. Härligt. Men trodde att fler ville värna om friheten att åka friåkning. Fler från Norge som har skrivit på än lappland till exempel. Fler från Finland än från Hawaii..........
 

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Klar!

Sir Drink ALot, håll länken "levande" genom att gå in och skriva ett inlägg då och då.
Då hamnar tråden "högt" och blir lätt att hitta.

Vi borde förbjuda skoter förbud!
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Om det blir förbud så tycker jag att dom borde öppna en frizoon! För även om det blir förbud så kommer ju en massa folk ändå köra utanför lederna och då blir ju bara dom som vill ha förbud ännu mer irriterade.
Att alla enbart ska hålla sig på leden kommer aldrig att fungera, ända sättet att få stopp på körning i förbudsområdena är att stänga av leder och allt! Och det skulle ju förstöra för både ortsbefolkningen och turister!
Så en frizoon borde öppnas så att körning utanför leden på andra ställen minskar så komunen och alla "surgubbar" har mindre att reta sig på!
Är det någon som vet om det har blivit förbudsområde på renfjället än?
Vad jag vet så finns det uppe på vita renen!
 
4

426H

Lappar och markägare som klagar =/
För mycket buskörning etc. Har INTE orkat bry mig ifrågan då jag skiter i detta. Ska de ha tvingat på oss på leder så lär det väl inte kolla utanför?!

Säger som någon sa om fildelning, kan inte stoppas!
:beer:
//Rasmus
Tycker det är synd att inte fler skoteråkare som bor i kommunen engagerat sig i frågan. Dom flesta verkar tycka som du, dvs ni skiter i det och tror att ni skall kunna köra fritt ändå. Lite konstig inställning tycker jag. Hade ni orkat engagera er lite mer och bråkat med kommunen så kanske man kunnat komma fram till en annan lösning på problemen med "buskörning" eller vad det nu är man hoppas slippa med förbuden.