Skoterbyxor för långa människor, helst Gore-tex eller liknande.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jag är 199 cm lång och väger drygt 100 kg.
Jag behöver nya brallor och behöver lite tips.
Är ute efter relativt tunna hägselbyxor som går ganska högt upp.

Jag har kikat lite på Klim men ingen i närheten har något stort sortiment hemma så jag kan prova.
Hur ser det ut i Västerbotten?

Hur funkar Polaris/Fxr-kläderna?
 
W

wettrob

http://www.outletsnowmobile.se/personligt/byxor/pant-tobe-svea-black/

Beställde hem ett par sådana samt jacka tidigare men byxorna var för korta så det blev en one piece istället, men riktigt fina och sköna byxor förövrigt!
Jag hade storlek L och jag är ca 190/191 cm och väger drygt 83kg. XL skulle passa bra på mig på längden men vara lite för stor runt midjan osv.

Förövrigt så är det en grymt bra firma att ha och göra med :)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
http://www.outletsnowmobile.se/personligt/byxor/pant-tobe-svea-black/

Beställde hem ett par sådana samt jacka tidigare men byxorna var för korta så det blev en one piece istället, men riktigt fina och sköna byxor förövrigt!
Jag hade storlek L och jag är ca 190/191 cm och väger drygt 83kg. XL skulle passa bra på mig på längden men vara lite för stor runt midjan osv.

Förövrigt så är det en grymt bra firma att ha och göra med :)
Då undrar jag om jag slipper bli blöt?
"Tobetech", bra eller anus?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Klim fins i extralång modell, polaren är 208 och dom var bara just en aning för korta för han. Så till dej borde det passa.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag har då dåliga erfarenheter av Tobe, köpte deras sko Busted förra året och blir totalt dyngsur varenda gång jag kör med dom. Så har återgått till Powerskorna men blir nya i vinter. Ska även jag köpa nya byxor och jag tror de blir Klim Togwotee byxor, dom må vara dyra men jag tror att de lönar sig i längden!

På våren kör jag med ett par Lundhags Rocketeer som jag är mycket nöjda med!
 

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Jackor och byxor från Tobe fungerar fint! Dock inte deras skor, köpte också ett par Busted och vart som jens blöt varje gång jag var ut och körde.
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Tobe funkar klockrent, dock efter tre säsonger har mina blivit taskiga på att stå emot väta. Blir nog nytt tobe-ställ för mig