Skoterbilder

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Håller med om att du (Senseless) ska satsa på bättre objektiv istället, precis som SeriousSam säger!
Även om man självklart vill ha ett bättre kamerahus så är det klokare att köpa ett ljusstarkare och snabbare objektiv. För det är oftast objektivet som bilden stupar då, då det inte hinner med att fokusera.
T.ex, kitobjektiven (18-55) som man brukar få med när man skaffar kamerahuset är väl bra när saker står still, men vid snabba rörelser så känns det som att det tar ett år innan det har fokuserat, och då har objektet man fotar försvunnit för länge sen.
Men som sagt är det tyvärr dyrt om man vill ha något bättre..

Själv kör jag med ett Canon 450D hus som jag gav 2000 kr för på rea + presentkort, plus ett 70-200/f4 som jag köpte för ett par år sedan.
Använder nästan aldrig kitobjektivet längre.

Näst sista bilden som du la upp, där han åker på rullen, inramad av alla träd och snön yr omkring honom, var klart bäst i mina ögon! Grymt fint ljus i den, även fast vädret inte var det absolut bästa!
Hade jag varit den som körde så hade den varit utskriven och suttit på min vägg för längesen!!!


Men nog med snack nu, nu vill vi se ännu mera bilder!! :D
 

rIdDoCk

Aktiv medlem
16 mar 2011
63
0
6
SeriousSam, riktigt snygga bilder :)
Du har inga bilder i storleken 1920x1080 ? :bigsmile: Skulle behöva lite nya bakgrundsbilder till datorn :eyebrows:
 

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
rees1.jpgsnö.jpgsten.jpg
Bjuder på några bilder från gopro kameran. Sista bilden kan ni gissa vad som händer, tog väldigt tvärt stopp i alla fall.
 

senseless

Medlem
18 jan 2006
44
0
1
Noraström
Sam och Skid-o-Skoter: Fotar just nu med en Canon Powershot S5 IS, dvs. en långzoomare, så ett objektivbyte blir som lite svårt då :) Så en vettig systemare med ett bra objektiv står högt på önskelistan! Var tänkt att vi skulle åka ut på en tur imorgon, men med tanke på vad som hände med min igår så ser det mörkt ut =/



Detta är resultatet av en bit kolvring som bestämde sig för att gå av. Hade precis startat skotern hemma på gården (ca 20 minus ute). Sen dog den, vilket den brukar göra när den är kall, om man inte ger den ett par injektioner med primern när man precis har startat den. Och döm till min förvåning när jag återigen ska dra i snöret och märker att det är helstumt :eek:hwell:

Nu hade jag en sån jäkla tur att en kille precis hade lagt ut en annons på en nästan komplett Spirit 500-motor, som vi kom överens om att jag skulle få köpa för ynka 1000 kr. Så jag plockade upp cylindrarna och kolvarna hos honom idag, resten ska jag hämta till veckan.
 
Last edited:

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tråkigt att sånt där händer mitt i säsongen. :(
Bara ta nya tag och skruva ihop maskinen. :)
Serioussam: håller du boende kommer jag ner och kör med er. (och blir fotad) ;P
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
en ö som heter Ljusterö och ligger ovanför Åkersberga och nedanför Norrtälje. Tyvärr är isarna skit på havet, sjöarna och vikar är bra.
Förra året var det helt underbart här ute, när man tog skotern till Möja och sandhamn
 

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
en ö som heter Ljusterö och ligger ovanför Åkersberga och nedanför Norrtälje. Tyvärr är isarna skit på havet, sjöarna och vikar är bra.
Förra året var det helt underbart här ute, när man tog skotern till Möja och sandhamn
vart är du å köör? vill gärna ha nån i sthlm å köra meed! :D
Ljusterö ;) En ö med färjeförbindelse, ligger is men dålig imellan ön o fastlandet och med ränna efter viking line, silja o dom dära.
 

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
okeeyokeey! lite långt ifrån mig då.. Här i nynäshamn går de å köra nästan överallt å isarna har så gott som lagt sig:) men dock ingen botten i denna snön..
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
jag 1.jpg

Ett smakprov från helgens åkning i Storåbränna/Lakavattnet.
Totalt grym åkning!

Edit: Jäklar vilken dålig kvalla de vart när man tog den från facebook.