Skoter

Ghoetic

Medlem
15 sept 2006
18
0
1
Tjenare, jag nyligen fyllt 16 och ska köpa mig en skoter. jag är inte helt dum när det gäller skotrar. men grymmt osäker om köp. Jag kommer ha en budget på 30-36 ungefär. Jag är dock ute efter en maskin som bra. viktigast för mig är lössnö körning, sen leka (Burka etc) och sånt. nånting har jävligt bra acc. En bra allaround skoter så att säga, men mestadels leka osv, dra på turer med polaran. Men kom med bra förslag. och för och nackdelar, funderat på en mountain cat 01 eller nått sånt. men kom med förslag på vad som passar mig bäst.
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
SRX 700

Fördelar: jäääävligt grym motor
bra acc
snabb som fan
rolig i lössnö med 38mm kammar

Nackdelar: för tung och låg vid vissa tillfällen
 

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
mxz 600 99-00 borde nog vara det bästa köpet enligt mig, har ett bra acc och med en 32,38 mm matta så skottar den på bra i löss snö samt är den inte för tung att leka med.
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
SRX 700

Fördelar: jäääävligt grym motor
bra acc
snabb som fan
rolig i lössnö med 38mm kammar

Nackdelar: för tung och låg vid vissa tillfällen

Är inte SRX den som agerar som en snöankare? SXR:en är väl bättre i lössnö? Eller är det jag som tänker galet?
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Är inte SRX den som agerar som en snöankare? SXR:en är väl bättre i lössnö? Eller är det jag som tänker galet?
Jo, jag menar inte att SRX:en är perfekt i lössnö men lär man sig att köra och har 38mm kammar så går det att leka på myrarna. Sxr:en är lite högre och går kanske lite bättre i snön.
 

Ghoetic

Medlem
15 sept 2006
18
0
1
Okej nu är valen såhär. en Snopro f5 03 med skurna cylindrar, fast med styrhöjjare + styre, slutburk osv. all utom cyllarna är ok. och 28 går den för och ev billigare vid snabb affär. eller en Summit 600, 01-02.

Och när det gäller en summit så höjer farsan min budget med en marginal

Själv så tycker jag att summiten verkar mer intressant än f5an eftersom, det finn back :) men vad säger ni? ös på med merförslag
 
D

Deleted member 9532

Skulle också säga Ski-Doo mxz 600 det är en mycket bra skoter. Kanske 38mm kammar?