Skoter

Arctic Power

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Hej ja är en 14 årig kille som har kört skoter sen ja va sex år ja brukar åka med min pappa och massa av hans kompisar...men det är ju det här med ålder va måste man egentligen va för att köra skoter och måste man ha "skoterkörkort" och va skulle hända fall ja blev stoppad på skotern av polisen ja undrar så de vore snällt fall nån kunde svara på de......MVH//////Skoter
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
Du måste ha fyllt 16 år och ha förarbevis för snöskoter. Jag vet inte vilket straff du skulle få om du åker dit men troligen får dina föräldrar böter.
 
L

LAPPEN

i värsta fall skulle du bli av med lämpeln men då måste du göra mer än att åka fast utan förarbevis....
 

Arctic Power

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
men fall man har traktorkort så kan man väll ta de...för min store bror fick dispans på traktorkort till epa och då fick han ta förarbevis fall han ville tror ja....men a
 
D

DVD

Kör på förfan
dina föräldrar åker ju på böter, du är inte straffmyndig, dvs dom kan inte göra ett skit med dig, bara köra över snut fittorna
 
L

LAPPEN

bor du långt från nån stad så är det väl inte så stor chans att åka fast men man vet aldrig...
 
S

skoter token

det är ju så att dina föräldrar kan bli utan körkort om de har någe
 
D

DVD

Han är inte straffmyndig!
Dvs att han kan inte förlora lämplighets intyget!, sen ska det mkt till innan han blir av med det när han är 15år också!
 
D

DVD

Oj glömmde säga, det är som ni säger, hans föräldrar förlorar kortet och åker på böter, spelar ingen roll om han säger till snuten att han har snott den, det är föräldrarnas skyldighet att inte ha nycklarna framme, sjukt men sant