Skoter till sambo

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Hej

Är lite ute efter en skoter för min sambo. Har en crossfire 2010 själv och vill givetvis att hon ska kunna följa efter oss då vi drar utanför leden.

Vilka lättkörda långa (345 eller längre) lågkubikare eller fyrtaktare finns det som är prisvärda? Tänkte mig upp till max 50.000. Prio är att den tar sig bra och är lättkörd för henne. Det blir i så fall hennes första skoter.

Finns det några fläktare med kapacitet eller behöver man upp på 600?
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
En phazer mtx eller summit 550 borde ju funka bra tycker jag
Har faktiskt kollat lite på mtx'arna och dom verkar ligga på runt 50' och uppåt.

Är det någon som har fru/flickvän/sambo/kompis som kör en phazer mtx? Vad tycker ni i få fall om dom?
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
M5? den äldre mountain cat 570? En kompis hade en MC570 för några år sedan, å han var då nöjd... Väger lite å var väldigt lätthanterad vill ja minnas...
Crossfire 700 borde väl gå å få för dom pengarna, men de kanske blir lite för mycke å köra med ?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Har faktiskt kollat lite på mtx'arna och dom verkar ligga på runt 50' och uppåt.

Är det någon som har fru/flickvän/sambo/kompis som kör en phazer mtx? Vad tycker ni i få fall om dom?
Min fru har en och senast för en vecka sedan fick jag förhållnings order att inte byta bort den mot nåt annat till nästa säsong så hon är iaf nöjd:)
Tycker oxå att det är en lätthanterlig o fin skoter men den har för lite effekt för mina behov.
 
E

ejwbegysv

Summit 550f är ett mycket bra val om motoreffekt ej är viktigt... Har flera bekanta som har denna modell och dom är mycket nöjda...

Går utmärkt att dra pulka med också om ni får tillökning i familjen i framtiden ;)
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Tack för input alla :)

Prismässigt så ser ju summiten rätt ok ut. Hur är det driftsäkerhetsmässigt, hur står sig summiten? Håller grejjorna?
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Går utmärkt att dra pulka med också om ni får tillökning i familjen i framtiden ;)
En hund är på väg in, men den får nog stanna hemma i början i alla fall. Finns det små nilapulkor som passar för husdjur måntro? ;-)
 
E

ejwbegysv

Tack för input alla :)

Prismässigt så ser ju summiten rätt ok ut. Hur är det driftsäkerhetsmässigt, hur står sig summiten? Håller grejjorna?
Motorn är välbeprövad och håller läänge om man kör med insidan... Vet 2 fall då dom har värmenypit efter fullgas över en blöt sjö i typ 5 minuter..

Vi har samma motor i skoterklubbens skoter och den har dragit en sladd nu i 930 mil utan några som hellst problem med motorn..

I övrigt är det bra skotrar, dämparna är inte det värsta precis men räcker till för ändamålet.