Skoter spel

E

eMe181

Hmm fungerar fint för mig kör windows 7.. har inte haft nå problem.
 

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Ingen som vet om skidoo:s skoterspel som finns till PS3 och xbox360 kommer att komma till sverige? ;)

Heter skidoo snowmobile challange eller nått sånt!
 

CourCourSE

Medlem
22 jan 2010
8
0
1
Graninge, Sollefteå
Hur ändrar man skotern i SledHeads? Alltså inte färgen utan själva modellen... Nån som kanske vill lägga upp en länk med "modden"?

Men framför allt vill jag veta hur man "hackar" klockan?

Jag har lyckats med att:

Hur man tar bort träden:

Gå till: .......\sledheads\Appl\Data\DaLevel\Proc\Objects\GPS

Ta bort eller flytta:
DicksGran_1.gps
DicksGran_1.nif
Tall1.gps
Tall1.nif

----------------

Hur man ändrar "frys"tiden där man börjar efter att man tex. trycker "R" (restart)

Öppna: \sledheads\Appl\Data\DaLevel\Proc\Logic\CommonEvents.ls med "Anteckningar/notepad.exe"

Leta åt:

# Initiate start race camera:

CmdSetChaseCamera:Index=0:TransTime=0.5

Ändra från "0.5" till 0.1 (CmdSetChaseCamera:Index=0:TransTime=0.1)
Sen "Spara" och stäng notepad.

---------------

Hur man ändrar färg på skotern:

Öppna: \sledheads\Appl\Data\DaLevel\Textures\DicksSled.tga med tex. PhotoShop. Sen är det bara att rita på...

-------------

Hur man ändrar sekunder på dom små "Extra time" klockorna man kan hitta:

Öppna: \sledheads\Appl\Data\DaLevel\Proc\Logic\CommonEvents.ls med "Anteckningar/notepad.exe"

Under:

# Pickup clocks:

Leta åt nånting med: CmdAddTime:Time=5.0
Ändra 5.0 till tex. 9999
(Det är sekunder)

Sen "spara" och stäng.
----------------

Men hur f*n ändrar man själva originalklockan??
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Jag skulle också vilja bli av med klockan helt eller sätta den till betydligt mer än 3min, om man ändrar pickup clocks till 9999 blir totaltiden över 3min då när man plockar upp en?
 

CourCourSE

Medlem
22 jan 2010
8
0
1
Graninge, Sollefteå
Ja precis...
Näe när man tar en sån där Pickup clock så ökas tiden till 3:00, vilket verkar vara MAX... :(

Jag har hållt på å sökt igenom å kollat i en massa filer men jag har inte hittat något... Jag har några .dll filer och .exe filer att kolla men det är inte det lättaste när det står ###%&?#""%"# överallt.
....\sledheads\Appl\Data\DaLevel\Proc\Logic\CommonEvents.ls den filen verkar man ju kunna ändra å trixa med det mesta, men jag har inte hittat nånting om själva originalklockan...
Har sökt som text i alla filer. Har använt sökorden: timer, count, counter, time, starttime, 3.00, 180 (tänkte på sekunder) osv.

Snälla! Någon vänlig hacker som kan klura ut detta? Mycket tacksam för svar!
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Jo jag har letat igenom dom flesta filerna där det går att tyda något i texteditorn. Hittar inget med timern, måste försöka klura ut vart dom globala variablerna är satta någonstans.
 

CourCourSE

Medlem
22 jan 2010
8
0
1
Graninge, Sollefteå
Ja det är lite klurigt... Man skulle ha hitta den "generella" filen där man kan redigera hur fort skotern går, rörligheten på alla föremål osv..
När man ändrar själva frystiden, som är på 5sek när man börjar att spela så kan man ju köra i 4sek innan klockan tickar ner. Skulle på nåt vis gå att fixa så den alltid räknar ner, typ "1, 2, 3, Go", fast man tar bort texten eller något. Förstår du hur jag menar?

# Initiate start race camera:

CmdSetChaseCamera:Index=0:TransTime=0.5

Ändra från "0.5" till 0.1 (CmdSetChaseCamera:Index=0:TransTime=0.1)
Sen "Spara" och stäng notepad.

Typ om man sätter från 0.5 (sek) till typ -180 eller något... Näe men typ så jag menar. Går det inte att göra nån slags patch eller .bat fil eller dylikt som man kan grejja lite med? Vet ju inte hur men... Är inge High-tech på sånt...


Du vet inte av något mer behändigt hack/trix man kan göra? Tänkte om det är något jag har missat...? Det skulle ha funnits nån typ av TrackEditor eller dylikt så man kan ändra banan, med hopp och sånt. ev. göra banan större.
Jag skulle vilja kolla vad det är för annan sorts modell Buktholmen har, men länken fungerar inte...

"Citat:
Ursprungligen postat av Lubsor Visa inlägg
Kan man få fråga hur du lyckades få in en annan skoter i spelet?
Satt och lekte med det där spelet för ett bra tag sen, men lyckades bara måla om skotern.

Aldrig att jag lyckades "bygga om" den eller ändra utseendet på gubben.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Sledheads.rar

Där har du det!
__________________
//Buktholmen"


Haha man skulle ha blivit programmerare/spelutvecklare. Sen skulle man ha fortsatt att bygga vidare på SledHeads. Sen sälja det och tjäna grova pengar! :)
 
Last edited:

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Hur ändrar man skotern i SledHeads? Alltså inte färgen utan själva modellen... Nån som kanske vill lägga upp en länk med "modden"?

Men framför allt vill jag veta hur man "hackar" klockan?

Jag har lyckats med att:

Hur man tar bort träden:

Gå till: .......\sledheads\Appl\Data\DaLevel\Proc\Objects\GPS

Ta bort eller flytta:
DicksGran_1.gps
DicksGran_1.nif
Tall1.gps
Tall1.nif

----------------

Hur man ändrar "frys"tiden där man börjar efter att man tex. trycker "R" (restart)

Öppna: \sledheads\Appl\Data\DaLevel\Proc\Logic\CommonEvents.ls med "Anteckningar/notepad.exe"

Leta åt:

# Initiate start race camera:

CmdSetChaseCamera:Index=0:TransTime=0.5

Ändra från "0.5" till 0.1 (CmdSetChaseCamera:Index=0:TransTime=0.1)
Sen "Spara" och stäng notepad.

---------------

Hur man ändrar färg på skotern:

Öppna: \sledheads\Appl\Data\DaLevel\Textures\DicksSled.tga med tex. PhotoShop. Sen är det bara att rita på...

-------------

Hur man ändrar sekunder på dom små "Extra time" klockorna man kan hitta:

Öppna: \sledheads\Appl\Data\DaLevel\Proc\Logic\CommonEvents.ls med "Anteckningar/notepad.exe"

Under:

# Pickup clocks:

Leta åt nånting med: CmdAddTime:Time=5.0
Ändra 5.0 till tex. 9999
(Det är sekunder)

Sen "spara" och stäng.
----------------

Men hur f*n ändrar man själva originalklockan??

Lägger till detta i ett textdokument men spelet så finns det dokumenterat!


Ska troligen börja programmering till hösten så :p


Skicka bara ett PM till mej så får ni sledheads
 

snopro600

Välkänd medlem
6 nov 2006
222
0
16
Jokkmokk
hmm, angående om ski doo snowmobile challenge, det finns inte en janne att kunna konvertera om NTSC till Regionfree/PAL? så galet sugen på att lira det här spelet, men känns mört att köpa en ps3a bara för att gibba detta spel haha
 

Fredrik399

Medlem
17 feb 2010
28
0
1
Bureå
Tänkte säga ett litet tips tilldom som spelar sledhead. I början tar ni grejen på berget som ger bost(gröna dunken) och direkt efter ni tagigt den trycker ni på R då kommer ni ha kvar bosten,spelar ingen roll hur många gånger ni trycker på R. Om ni inte redan visste det :eyebrows:
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
31
Arjeplog
Om ni vill bli av med det där irriterande jädra ljudet? Ta helt enkelt bort hela mappen "Sound" :)
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
någon som har sledheadz med rev modellen? lägg gärna upp. (det är bara ett demo så lagligt att sprida vidare)