Skoter relaterat Projektarbete

Reckless

Aktiv medlem
30 apr 2008
82
0
6
Tjena!
Jag går tredje på teknikprogrammet och ska nu börja med ett projektarbete och eftersom ett av mina största intressen är skotrar, så vill jag göra något skoter-relaterat som projektarbete!

Men frågan är vad? Så tänkte försöka få lite tips och idéer av andra skoter intresserade.

Enda kraven är att man ska hålla sig inom 80-100 timmar i total tid, med tid till rapport skrivning inräknat. Och att det inte är för hög svårighetsgrad.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
du kan ju forska om hur skotrarna har förändrats och hur användandet av skotrar har ändrats genom tiderna m.m.
 

henke_n92

Välkänd medlem
24 mar 2009
168
1
18
Skellefteå / Boden
Jag gick teknik och skrev ett projektarbete som handlade om hur man billigast möjligt byggde en Ski-doo rev 440/800 -07.
Slutade med ett 15 sidor långt arbete och trots att jag inte kunde visa upp maskinen pga att den åkte på skroten så vart betyget MVG.
Annars så kan du (om du har tillgång till datorer med bra program) göra något smidigt program som kan hjälpa en att räkna ut olika skoterrelaterade saker.
Till exempel, teoretiska toppfarter vid alla möjliga utvexlingar, kompressions-förhållanden, omvandling (hk-kw, tum-cm, Nm-Ft-lb etc etc).

Projektarbetet handlar inte om att ha den bästa möjliga idén, utan om att lägga ner mkt energi och arbete i det man gör. Hoppas du kommer på nå bra :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Haha sj ska man fara till Schweiz å checka läget med LHC :) möjligheterna är i princip oändliga. gäller bara att du kommer på nånting specifikt med skotern som du gillar/intresserad för och jobbaa med en ide därifrån :)