Skoter på Island?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Finns det några här som är intresserade av att åka på en skoterresa till Island med oss? Vi funderar på att åka till norra Island och åka i bergen där.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Intresserad är man, helt klart, men det beror på hur det blir med skotrar och kostnader.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Man kan ta med sig sina egna skotrar, de skeppas med färja. Själv kan man välja att antingen flyga eller åka samma båt som skotrarna. Vi har inget datum fastslaget men det ligger nog fram i mars april maj skulle jag gissa.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag har inte kollat upp vad det skulle kosta, jag ville bara veta om någon är intresserad att hänga med oss. Om det visar sig att det finns intresse så ska jag orda fram ett paket.
Det jag vet är att flyget tur och retur ligger på mellan 4-7000, beroende på dag osv. Att äta och bo är riktigt billigt på Island, eftersom de har drabbats hårt av den ekonomiska krisen, men det som tillkommer är ju frakt, om man vill ha med sig sin egen skoter. Jag har inte tänkt på detta som en gruppresa på något sätt, utan bara en möjlighet för den som verkligen vill, att få följa med oss ut i världen. Man ska givetvis vara prenumerant, och kunna köra skoter hyggligt, eftersom det är verkligt brant på sina ställen.
 

turbo_gve

Ny medlem
19 jan 2010
4
0
1
Hej vi är två stycken som ska dit, går det bil färjer från norge eller måste man till danmark? Försökt läsa på lite men har bara hittat från danmark.
 
E

ejwbegysv

jag är på om jag slipper köra ATV :)
 
Senast redigerad av en moderator:
K

kenth

Har en ny skoter som står och trampar i startbåset som värsta vildhästen och själv håller jag på att få damp då det bara är 10 -15 cm snö här hemma i Säter. Jag är sugen som FAN!
 
K

kenth

Finns det några här som är intresserade av att åka på en skoterresa till Island med oss? Vi funderar på att åka till norra Island och åka i bergen där.
Hur blir det med Island trippen? Hur ser det ut med puder? Är det något datum planerat? Mer exakta priser?
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Priserna kan ni själva kolla upp på Iceland Air. Senast jag kollade låg priset på under 2000kr enkel resa. Vill ni ta med skotrar så får ni kolla upp det med färjebolaget. Vi kommer inte arrangera resan, men vi kan åka ihop då vi har kontakterna där.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Jag var där ett par veckor i början av maj 2007. Island är ett sjukt vackert land.

Utan att veta säkert, tror jag att mars är bättre än maj i och med att golfströmmen påverkar klimatet rätt mycket. De stora glaciärerna är ju en sak, men man måste nog upp på höjd om man skall ha snö i månadsskiftet april-maj. Det där kan ju de isländska kontakterna förstås.

Västra Island:
DSC_2704.JPG

Törs utlova en oförglömlig upplevelse för er som åker - jag tipsar om att det finns paketeresor från ca 3.000 kronor och man kan ju skippa "paketet" och bara ta flyg+övernattning... Island är billigare nu än någonsin.
 

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
vad kostar de att hyra skoter? har ni kontakter på de eller måste man fixa de själv?
är de 1 vecka de gäller?