Skoter kort

Belowzero

Aktiv medlem
26 okt 2006
84
0
6
Stockholm / Ljungdalen
Hej. jag har en fråga om skoter kort ska ta det nu. vad e det för typ av frågor när man skriver upp. finns det någon sida som man kan öva lite. lider av inlärnings problem och undrar lite om det e svåra frågor
skriver om 2 veckor
 
J

JagLuktarGott

Det är enkla frågor på provet, fick typ 1 slarvfel utan att träna jag.
Det är typ 3 svars alternativ på varje fråga, så det underlättar ju, och det är bara ett av dom som verkar någorlunda vettigt, dom andra två är oftast rätt korkade :p Och ett tips är att läsa igenom frågorna och svars alternativen ORDENTLIGT!
 
R

Robin

inte hängt med på "lektionerna". Men det räcker med att läsa igenom boken en gång så klarar man det definitivt, jag lästepå i bilen på väg provet, det var allt :D

mvh/Robin
 

Notna_91

Välkänd medlem
15 dec 2006
268
1
16
Frösön
Ja testade det lilla testet på den där sidan, 7 av 7 rätt. det verkar inte vara direkt svårt. och om du har läst boken ett par gånger borde du klara det.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Det är enkla frågor på provet, fick typ 1 slarvfel utan att träna jag.
Det är typ 3 svars alternativ på varje fråga, så det underlättar ju, och det är bara ett av dom som verkar någorlunda vettigt, dom andra två är oftast rätt korkade :p Och ett tips är att läsa igenom frågorna och svars alternativen ORDENTLIGT!

Vad hade du fel på då? :)
 

Matsa741

Semi PRO sledder
28 dec 2006
48
0
0
Kiruna
När jag tog mitt var det en kille fråj Jönköping som tog sitt och han hade bara sett skoter på bild innan han kom hit. Väldigt logiska frågor och svar.
 
J

JagLuktarGott

Vad hade du fel på då? :)
Hahaha, jag klantade mej på den enklaste frågan av dom alla typ..

Hur höga skall träden vara för att det skall vara tillåtet att köra i ett skogsområde?

1. minst 1 meter över snön
2. minst 2 meter över marken
3. minst 2 meter över snön

sen kan du ju lista ut att jag hade lite onödigt bråttom, och så fort jag såg två meter (jag trodde direkt att det var 2 meter över snön) så kryssade jag det och gick vidare.. sen visade det sig att det var "2 meter över marken" jag hade kryssat i :mad: haha.

Men det blev iaf bara det "felet" så jag bryr mig inte, kunde det ju igentligen så :)
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Hej tänkte bara säga att jag skrev idag och det blev alla rätt (det va lite barnsligt enkelt ) så nu väntar jag bara på att nya skotern ska komma hem =)
skrev också alla rätt på 2 min. idag :) som sagt, barnsligt lätt..