Skoter köpes max 40tusen

tompus

Medlem
12 feb 2010
46
0
1
gävle
Söker efter en skoter som fungerar bra i lös-snö samt led,
helst 700-900,
ska vara 38mm kam och upp till 44mm kam.
inte något gammalt lik som är sönderhoppat och spräckt lite här o där.
Har fått nog av såna säljare
Gärna kring Gävleborg eller inte så fruktansvärt långt bort :blink1:
skriv vad du har så kanske vi har en nöjd köpare och en nöjd säljare.

:ciao:
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Ditt länktips tyckte jag var ett skämt. Ingenting som han nämnde uppfyllde annonsen. Jo motorn...

Vänta till skoterns dag och damma in på bohlins i järbo och gör ett klipp! Eller så kollar du efter en swb 800 från 03-04. Borde gå att hitta för den pengen.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Jag har en F6 EXT 144" (Lång F6,a Ej touring) du kan få köpa i väldigt fint skick. Ej något sönderhoppat lik eller dyligt. Gått i fjällen (Hede) sedan ny tills jag köpte den ifjol, och jag har åkt ca 100 mil här hemma. Nya kolvar, nållager,packningar (allt det gamla finns kvar så du kan se att den ej har skurit eller nypit) skidor (original finns kvar), rem, nya slides kommer monteras i helgen eller skickas med om köparen är stri å ska ha den på studs ;) Sitter en 32 matta på den, men då det är lång boogie på den så tar den sig fram bra men känns som en kort på led! Originalkapell finns.

Jag vet att det är en 600 och du ville ha större motor, men jag tänkte att det kunde vara ett alternativ ändå då den är väl värd at titta på.

38000 å den är din, Står strax söder om bollnäs. 073-8161365 når du mig på.

Krille.
 

tompus

Medlem
12 feb 2010
46
0
1
gävle
Ditt länktips tyckte jag var ett skämt. Ingenting som han nämnde uppfyllde annonsen. Jo motorn...

Vänta till skoterns dag och damma in på bohlins i järbo och gör ett klipp! Eller så kollar du efter en swb 800 från 03-04. Borde gå att hitta för den pengen.
Förlåt mig du duktiga, det var inte min mening med att jag skulle få dig på skämthumör då jag är öppen för de flesta förslag,
Jag stänger inte mina ögon eller har skygglappar på mig,
Jag tänker som så att det kanske är någon som kommer med ett förslag som jag inte ens har tänkt på.
Jag ska försöka bättra mig i formuleringens ädla konst så att saker o ting inte ser ut som ett skämt för dig =)
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Förlåt mig du duktiga, det var inte min mening med att jag skulle få dig på skämthumör då jag är öppen för de flesta förslag,
Jag stänger inte mina ögon eller har skygglappar på mig,
Jag tänker som så att det kanske är någon som kommer med ett förslag som jag inte ens har tänkt på.
Jag ska försöka bättra mig i formuleringens ädla konst så att saker o ting inte ser ut som ett skämt för dig =)
Jag syftade inte på dig trådskaparen. Utan annonsen som ogge postade tyckte jag inte passade in på det du sökte bara. Jag kanske formulerade mig dåligt :D
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Men det där om skoterns dag var riktat till dig och var enligt mig ett sjuuukt bra tips
 

tompus

Medlem
12 feb 2010
46
0
1
gävle
Jag syftade inte på dig trådskaparen. Utan annonsen som ogge postade tyckte jag inte passade in på det du sökte bara. Jag kanske formulerade mig dåligt :D
Du formulerade dig helt rätt. Jag som blev ivrig och missuppfattade ditt svar. Såg det försent tyvärr.
Ber allra ödmjukast om ursäkt för det.
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Du formulerade dig helt rätt. Jag som blev ivrig och missuppfattade ditt svar. Såg det försent tyvärr.
Ber allra ödmjukast om ursäkt för det.
Det är lugnt. Lycka till iallafall och ha is i magen! Det kommer in hundratals maskiner varje vecka. Den där f6an som tidigare nämnde.. Finns det 44 mattor till dem? Är inte firecat seriens mattor 35 breda?
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Det är lugnt. Lycka till iallafall och ha is i magen! Det kommer in hundratals maskiner varje vecka. Den där f6an som tidigare nämnde.. Finns det 44 mattor till dem? Är inte firecat seriens mattor 35 breda?
Stenmarks maskin har en 38 för 4995kr dom, 44mm kanske finns i USA men jag har inte letat särskilt allvarligt då det inte är något fel på mattan som sitter där idag. Ja det är 35 bredd på Firecat, men som jag fått veta nu i efterhand så är det ingen konst att "kapa" ner en 38 bred till 35 å sätta dit. Enkel operation och försämrar inte hållbarheten på mattan heller. Finns trådar om det här på forumet.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Stenmarks maskin har en 38 för 4995kr dom, 44mm kanske finns i USA men jag har inte letat särskilt allvarligt då det inte är något fel på mattan som sitter där idag. Ja det är 35 bredd på Firecat, men som jag fått veta nu i efterhand så är det ingen konst att "kapa" ner en 38 bred till 35 å sätta dit. Enkel operation och försämrar inte hållbarheten på mattan heller. Finns trådar om det här på forumet.
det är enkelt att smalna av mattan, vik ihop den ordentligt och sätt i en bandsåg.. har du inte tillgång till en själv så lämnar du in det till en verkstad, dom kan inte ta mer än 2-300kr för jobbet!
men glöm inte att kapa lika mycket på båda sidorna så du inte bara kapar en sida ; )