Skoter Köp?

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Hej! Planerar på att köpa min första skoter snart men vet inte riktigt vad jag ska köpa? Är Dock ingen nybörjare, har kört mycket. Skotern får max kosta ca 30000.
Är inne på en kort för tillfället, vill gärna kunna dra på efter leden eftersom man kör ju mest där. Är intreserad av det mesta,dock inga yamaha och tre cylindriga!

Skotern ska vara:
600cc
PIGG och snabb. ( vill kunna dra skid lyft ;) )
Bra i lössnö.
Bra dämpare
Gärna ha back.
Inte allt för hög bränsle förbrukning. (ca 2l milen vid lugn körning)

Har kollat på en Zr 600 -00, är det något å ha?

Tacksam för svar
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ja fattar inte varför du inte vill ha en yamaha trippel... för de måste vara den bästa skoter motor som gjorts?!

annars rekomenderar jag en sxr 600 lr enduro 600!
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Ej medlem/Inloggad skrev:
Ja fattar inte varför du inte vill ha en yamaha trippel... för de måste vara den bästa skoter motor som gjorts?!

annars rekomenderar jag en sxr 600 lr enduro 600!
Motorn ja.... Men de var skoter han va ute efter. Visst motorn är kanske bra... men chassit den sitter i?!? Tveksam... Inge vidare alltiallo maskin direkt :)! Visst på leden funkar den! Nääh köp ett annat märke! Ha'de
 
E

Ej medlem/Inloggad

Köp en Lynx enduro 97-99
500 motorn räcker till (85) och fjädringen är den bästa
pris 25-30
 

_Juntti_

Medlem
9 nov 2005
6
0
1
om jag vore i din sits skulle ja satsa på en summit 600 -99 passar in på alla kategorier du beskriver brosan har en -00as 600 å jag en 700 -00a och vi är bägge helnöjda med dem 345 lång och på 600 an är de 44mm kammar och den går precis lika fint å mjukt på lden som i ljpsnön och den är ju inte speciellt lång så man hakar lätt på korta med den efter leden du kanske får lägga på fem tusen på de pris du skrev men de är det garantreat värt och den går ganska billgt om man kör som folk....
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Jo har tänkt lite på dom skulle gärna köpa en, ska kolla runt om man hittar något som är fint. kanske får sprara lite till men det kanske är värt.

Funderat lite på att kanske 500 räcker för tillfället, kan ju byta up mig senare .
Har hittat en RMK 500 -00, någon som har några egenskaper av dom? nackdelar? fördelar?