Skoter-Jacka

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
slednecks har också enbart skalkläder förutom freeride som har fleece på insidan,bandit har bara fleece i kragen. Jag kör med freeridejacka och den funkar hur bra som hellst bra ventilation,stora fickor snygg ,varm helt perfekt men med alla skalplagg gäller det att ha flera lager på sig när man lärt sig å klä sig enligt den principen så fryser du aldrig
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag hade en traditionell skoterjacka med typ dun eller nått sånt, och nu har jag en Coldwave sx jacka och alla sa att jag inte skulle köpa den för att den var så tunn och kall men fy man fryser då fan inte med den. foder i den och har bra ventilation

har kört med den från -20 till plus 5 grader och det är den bästa jacka jag kört skoter med

http://www.coldwavesnowwear.com/pages/collections/snocross/diablo_racing_jacket.html
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Sinisalo Blaze och tillhörande byxor till den jackan..

Funkar riktigt bra, inte kallt! ;D
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Stenmarks maskin i Tärnaby skulle avveckla sitt Arctic Cat sortiment och sålde därför ut allting väldigt billigt. Jag fick tag på en Arctic jacka för 499 då den normalt kostar 2200.
Skitbra jacka, alltid varm och de gånger man inte är varm så har man inte klätt sig efter skal-principen.
Du kan ju ringa och höra om de har kvar några Arctic-grejor
 

Simon0

Välkänd medlem
14 okt 2007
154
0
6
Östersund