Skoter-Jacka

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag kollade närmre på jackan och tycker att det ser ut som en typ av under jacka. Jag tror jag ska köpa mig en Halvarssons jacka!
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
På bilden ser det inte ut som en vinterjacka!? men jag kanske har fel? är den fodrad och så så att man inte behöver ha en massa plagg under? :)
ToBe har enbart skalkläder, vilket är överlägset enligt mig.
 
R

Robin

skulle också vilja veta ifall nån har provat itab jackan. Är den varm eller är det bara ofodrad?
jag kör med "itab" jacka och byxor.

Funkar fint, bra rörlighet, varma, många fickor osvosv hitills inget negativt om dem.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Jag kollade närmre på jackan och tycker att det ser ut som en typ av under jacka. Jag tror jag ska köpa mig en Halvarssons jacka!
joo, jag har frågat på ett ställe där dom säljer den här jackan och dom säger att den är en typ underjacka, men om om man har en varmare tröja under den så ska man inte behöva frysa när man kör skoter! :)
 

crazy

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
45
Bergsjö
Kör med Halvarssons jacka och byxa. Vet inte vad modellen heter. Det är kamoflage mönster i vit och grå. Jacjan har uttagabar fodrar på blixlås och snölås. Är väldigt nöjd, Varm och torr. Har kört fast på sjön, vatten upp till knä - släppte inn marginellt med vatten och torkade väldigt fort. Jag rekommendera kläderna.:)
 

forden34

Välkänd medlem
28 okt 2006
248
0
16
Kör med Halvarson det är helt underbara kläder, kostade mig ca:4000:- VÄRT VARENDA KRONA MED TANKE PÅ ATT MAN KAN ÅKA MED T-SHIRT Å KORTSIPPOR I 27 GRADERS KYLA UTAN ATT FRYSA Å DET ÄR HELA SANNINGEN man betalar för märket men man får varma kläder.
 

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
kör med sinisalo blaze jacka grymt varm och skön,smidig, har bara en txhirt och en fleec under håller vinden uten i upp till 130km/h pris ca 1500kr
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Jag kör i år med en Sinisalo Blaze-jacka och ett par Sinisalo Ahmasalo-byxor och är mycket nöjd med dom.

Förra året körde jag med Tobes Fierce-jacka och Wetjob-byxer. Jag var även toknöjd med dessa.
 
D

Deleted member 9532

Jag använder en Kexchoklad-rutig Burton skidjacka =)
 
W

w3stman

Halvarssons har jag. Riktigt nöjd med den, har aldrig frusit när jag kört med den :p
 

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Kör med en ofordrad scott anorak...(ca 4år gammal)
Man får klä sig under med lager på lager principen om det är kallt...
använt den vid rip jakten ändå ner till minus 35grader utan att frysa, men då är ju inte fartvinden på imponerande på mina skidor..

Den börjar dock bli lite kort i armarna så det blir nog ett byte inom kort..
Någon här som kör med ski-doos anorak?