Skoter i Lofsdalen

freeriderg3

Medlem
29 sept 2013
6
0
1
Rättvik
Jag funderar på att ställa husvagnen någonstans över vinter för att ha större möjligheter till att köra i en skönare miljö. Så tänkte kolla om de var någon i forumet som vet lite mer hur de är i lofsdalen? De jag söker är puder körning och speciellt något ställe där de går att bygga många hopp :)
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Lofsdalen hyser ju lite agg mot friåkning... dom har ett samarbete i detta område för att främja ledåkning och försöka begränsa friåkningen. Dock så finns det fina ställen en bit utanför. Jag har varit där på sportlovet två säsonger och tycker att föret har varit allmänt hårt då, finns så klart lite puder men man får leta rejält så jag tycker att det blir hårt tidigt där. Har du möjlighet så kanske längre norr ut kan vara bättre, men Lofsdalen är ett trevligt ställe att åka på.
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
satsa hellre på Lövnäsvallen då.. osäker på bra plats för husvagn men det kan du kolla upp!
kanon ställe för skoteråkning med mycket snö och likasinnade! det ligger mellan lillhärdal och särna
man åker från byn lövnäsvallen med skoter snabbt upp på fjället!
 

freeriderg3

Medlem
29 sept 2013
6
0
1
Rättvik
Jaha men hört att man kan ta sig mellan olika fjäll därifrån ganska lätt, kanske har fel?
Är det stora delar som är förbjudna eller vissa ställen? Jaa men kommer bland annat att hoppa väldigt mycket i år och är lite lättar att bygga saker om de är lite hårdare än punder:) Tack för svaret!