Skoter handskar

Jakob

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
hejigen.... jag undrar om det finns några handskar som ser ut som cross handskar men som ändå är varm och så
 
F

FXR

Kolla in FXR racehandskar, klokrent !http://www.fxrracing.com/cat2003/cat2003set.htm

 
M

Mr. Edgecrusher

Jag har faktiskt ett asbra förslag om du vill ha bra grejjer. Jag har jobbat inom armen i drygt 2 år nu och köpte därigenom ett par skyttehandskar i neopren för 450 kr.
Jag provade dem en gång för jag hade inga torra hanskar när jag skulle ut och åka en gång, sen dess har jag haft dem varje gång.
De är smidiga och varma oavsett om de är blöta eller ej.

Finns att köpa i Sthlm på Army Shop.

Länge leve Kung Bore.
 

tomten

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
tomtemor kan nog sticka ett par lovikavantar till dig om du vill fast du får pröjsa för garnet!!!
 

Ove

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Halvarsson har ett par neopren hanskar som er mycket bra. Koster vel kr. 4-500 eller så...Anbefales av mange, men har inte testet dem selv..Men skal det bare den jevla snøen kommer :)
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Kollade förra året på Lynx märkeshandskar och dom kändes riktigt varma och sköna.
Ganska tät passforma men ändå rätt tjocka. Hade köpt såna om det inte vore för att
man tappar bort 4par handskar/säsong. Jag har för mig att priset var ca 4-500:-.
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Ett bra tips är att ha ett par plasthandskar (ungefär sånna som doktorer har) under neopren handskarna. Jag andvänder de när jag åker cross på vintrarna, och tro mig, de funkar riktigt bra. Värmer kanon ! Jag köpte en kartong med 50 par i på Ica, har jag för mig. Och dom kosta inte många kronor, så de är helt klart värt att iaf prova :)
 

bacc

Välkänd medlem
8 mar 2009
266
0
16
Köpte dom här handskarna idag, dom ska inte bara användas till skoteråkning dock. Ejendal gör massor med sköna handskar, inte allt för dyra heller.
+ i kanten för att dom är vattentäta!
 

hala00

Medlem
27 nov 2009
18
0
1
Vilket material tror ni är bäst? Jag har hört mycket bra om neopren, men jag vet inte.
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Vilket material tror ni är bäst? Jag har hört mycket bra om neopren, men jag vet inte.
Om du ska gemföra neopren handskarna med te.x vanliga crosshandskar så är ju neoprenen överlägsna på vintern. Dom är ju så gott som vattentäta och värmeisolerande.
Sen om man gemför neopren mot "skidhandskar" så är vell skidhandskarna varmare, men dom blir enligt mig klumpiga att köra med.
 

släng_å_häng

Välkänd medlem
16 nov 2009
122
0
6
Umeå
gillar också ejendals handskarna under försäsongen och under våren kan man gå på dom tunnare mekhandskarna, lagomt pris på dom...
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Jag kör med dessa och de fungerar suveränt!



Kostar 300:- på skoterd*len.se

:)
Kör med sådana också, funkar klockrent tills man ska börja gräva.
Snö fulla handskarna eftersom att dom är så korta i skaftet eller hur man säger.
Inte roliga att börja ta av och på när dom är fuktiga heller, bara fastnar och vrider sig åt alla möjliga håll.

Haha låter som att man bara klagar, men så länge dom är torra är det kanonhandskar, lite kalla i fingrarna kanske...
Men för att vara värda pengarna, då får dom nog sänkas nån hundring tycker jag.