Skoter films hubbar ?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
RE: hubb

En viktigare fråga... är det nån som har fått tag på slednecks 6 på svcd/dvd??
 

Jerry

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
RE: hubb

Slednecks6 kom på posten idag =)ska fa o hämta den snart. Alticity3 har ja haft sen förra veckan. dom finns att köpa på www.iceman.se
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
RE: hubb

KÖPA?? Sånt är ju dyrt! De kan man spara till en ny skoter... alltså ingen som har en svcd med slednecks 6? Jag har alla dom andra...
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
One and only

Nej, jag tror inte att det startats några nya, och det finns ju egentligen ingen anledning till att göra det heller...
Den gamla "Muppracing" ( mupp.ww4.us ) verkar vara nere just nu men kommer kanske igång närmare säsongen?

Kom bara ihåg att det är olagligt att ladda ned kommersiella filmer så håll er till dom som är gratis om ni tänker skaffa filmer via DC.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Det var nån som startade en på adressen: skoterhub.mine.nu
Men den lades ned ganska snabbt, han insåg väl att det är bättre om alla samlas på samma hubb eftersom att dom svenska skoternördar som använder DC inte är så många...

Det vore ju bra om "skoterhub.mine.nu" kunde starta upp igen nu när Mupp racing är offline, finns det inte någon representant för dom båda hubbarna som kan meddela om dom kommer att vara igång något framöver?
 

Chrillle

Medlem
24 aug 2004
10
0
1
Luleå
Den där mupp.ww4.us den är dålig för alla har dålig uppkoppling, du kan prova gå in på nån svensk typ BBB hubb å sen söka på filmnamnet, eller så finns norrlands sidan å tanka från, fast de är bara svenska amatörfilmer,
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
ADSL 512 kbit från telia är dåligt, ADSL 8 Mbit är också dåligt eftersom upload bara är 1 Mbit eller 1.5 Mbit typ. Går väl hyfsat för den som sitter på ADSL att tanka men sakta för alla som ska tanka från honom eftersom det är så begränsad bandbredd ut. Alltså är ADSL inte omtyckt på DC-hubbarna.
 

Chrillle

Medlem
24 aug 2004
10
0
1
Luleå
Mattman skrev:
är adsl en dålig uppkoppling enligt dina mått?
Personligen tycker jag det är kasst, hade de för ett tag sen men har fått ett nytt, Lunet 10 bitst tror jag de är, går iaf hyffsat så snabbt å tanka från alla med BBB osv, fast går snabbast å tanka av folk me samma som mig, då ligger man i nästan 10 mb/sek, så går rätt fort då,
Och tycker att Adsl va så kasst för de la ner för oss hela tiden å 2 dagar senare så gick de igång igen.
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
får bli hur less du vill tar inte bort faktumet om att det ÄR segt.. dock en stor förbättring från modem, men jag skulle aldrig betala för adsl då är jag hellre utan internet. Mitt BBB är billigare, snabbare och stabilare än adsl
 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Hmmm....snackar vi om skoterhubbar nu??

Jag kan förstå att snacket gärna glider över på bandbredd och sånt. Det är iofs viktigt på DC, där skulle man aldrig överleva med modem.

Men skulle vi kunna hålla oss till ämnet igen? :D :D
Finns det inga nya hubbar på DC?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Back again

Nån ny vet jag inte av men "MuppRacing" (mupp.ww4.us) är online nu igen så dit kan du gå om du vill dela med dig av dina filmer eller ta del av andras!
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Annars, för dom som har snabbare uppkoppling än ADSL så kan jag rekommendera area51-hubbarna. Där hittar man ALLT...
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
lars skrev:
Annars, för dom som har snabbare uppkoppling än ADSL så kan jag rekommendera area51-hubbarna. Där hittar man ALLT...
Jasså.. har du nån address till nån bra sådan? har ca 70gb share så antar att man kanske kommer in på nån.. =/.. själv kör jag ancient, fallen angel och only10mbit..