Skoter för max 30k

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Har länge funderat på att byta till en nyare skoter men nu har jag bestämt mig att jag ska ha kvar min trotjänare (srx) och skaffa en till och leka/klättra med. Har ju en Edge också men den kommer säljas eller eventuellt bytas mot något intressant. Men då har jag ett problem, jag är lite sugen på en rmk 800 och Edgen står för tillfället utan motor så jag skulle ju kunna bygga något häftigt av den istället, jag står i valet och kvalet hur jag nu ska göra men kom gärna med bra tips på skotrar helst någon lite längre men inte allt för lång eller om ni har några bra tips som jag kan göra med Edgen. ;)

Tacksam för svar!
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Nu har jag en ultimat idé :D Enligt mig själv så finns det ingen bättre 2-takts motor än srx motorn och jag vet av en motor till ett bra pris, jag tror det skulle bli en riktig dräpare med en srx motor i Edgen. Chassiet är ju lätt om man jämför mot en srx och motorn är inte speciellt tung så jag tror inte den skulle bli märkbart framtung och det bästa av allt så är det bra mycket mer pulver i motorn än alla edge motorer. Men detta är bara en idé, just nu iaf. Men blir det att modda edgen blir det självklart en projekttråd. :rock: Men fortsätt att ge tips! ;)
 
D

Deleted member 6797

ja har lite förslag på de ja ska göra me min edge.

pipa
vit tank
slp powder pro skidor
fatbar/höjare
schimsa dämparna stenhårda
pro xr dyna
byta till 38/44as matta?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
släng ner srx-snurran i edgen och förläng den! lättare än vad du tror! :) bara du har rätt grejjer så är det inga problem, edgen är mod-vänlig :)

Såå.. Gör en dräpare av edgen! Det kommer bli en sjukt rolig skoter!
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag tror nästan det blir att göra det. Min bror har haft en rmk (gen2) med srx motor och det var ett riktigt monster. Han som köpte den av brorsan ska sälja motorn från den så jag ska nog köpa den av han, jag vill inte ta min motor som är i nyskick :laugh: för den ska bara vara till att klättra och leka med = full gas typ hela tiden. Och edgen är ju ganska mycket smidigare än gen2 och den är väl lättare också? Jag tror på det, måste bara kolla ekonomin så jag har pengar att göra det, jag har ju också förlängningsskenor till edge boggien (345) det får räcka och 44mm matta. Jag ska ju kunna hoppa med den också :D
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
viktmässigt vet jag inte men det ska ju vara mindre delar i edgen och den är skönare än genII.
Smidigare beror ju på, min skoter är den andra GenII RMK jag har, tycker min nu är lite väl smidig, borttagen kränghämmare, sunk-dämpare och idiotiskt smala skidor från en zr? (som måste bytas bort) och förra GenII RMKn var bra smidig helt original. Men edgen är modernare och det märks :)
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jo, eventuellt så köper jag srx motorn där måste gå igenom den snabbt också för den är väl använd! Det vet jag när min bror hade den, eller vi hade den som tillsammans för han var skyldig mig pengar så jag vet ju att den gått jävligt bra men kanske behövs kolv byte, iaf ringar. Motorn är från en 98 och JA det är bytt vevaxel i den ;) Kommer lägg upp projekttråd senare när jag kommit igång, alla som inte negativa är välkomna att titta! :laugh: :D