Skoter för max 10 tusen ?

N

Nordik_power

Behöver en bra skoter för max 10 tusen, och den ska funka fint och ska inte vara jätte tung och klumpig...

Tacksam för svar
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Då låter som en indy 500 ett bra alternativ ! lätta,hyffsat pigg motor för sin ålder, försök bara hitta nån som inte är totalt sönderkörd och haft typ 20ägare som alla är under 20år, de lyckades min lillebrorsa och den levde inte länge hehe
 

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Som föregående talare sa. En indy 500 är nog ett bra val. Skulle den krongla så är den inte allt för svår att meka med heller. Och försäkringen är hyfsat billig. ;)
 
N

Nordik_power

Jo men det är svårt och hitta nån till ett bra pris, Fanns inga vid 10 tusen på blocket :( Hjälp mig gärna :D

Tacksam för svar! :D
 
N

Nordik_power

Vill ju ha ganska mycket och köra med ändå, Jag kan få köpa en polaris xlt special - 94 för 8000:- och den är i mycket fint skick vad tycker ni om de ?

Gärna för och nackdelar! :D
 
N

Nordik_power

Men asså hur funkar motorn och sånt ? För och nackdelar om den ?

Mvh william
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Vet vev på dom, men är den fräsch och inte trimmad så ska det inte vara nån fara.. visseligen kan jag inte så mkt om 580 motorn som satt i 94orna.


Men är den fräsch för dom pengarna så är det väll ingenting att tveka på :)
 

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Indy 500 är en riktigt prisvärd skoter. Hade min i fem år helt utan skruvning (bytte matta på den, men de var ju frivilligt). Kasta dit en lite hårdare fjäder i primärn och en 32mm matta så har du en grymt fin skoter :) XLT:n är det väl inget fel på heller, går riktigt bra. Synd bara att den är lite törstig mot för 500an, men det är ju å andra sidan en "600" och en cylinder till.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Runt 10 000 får man mest repa om det är nåt att åka med. Sikta på nå mer arbetsmaskins aktigt så kanske det inte är helt slutkört.