Skoter för ca 50-60 k

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
Hej, tänkte köpa en "ny" skoter, och vill bara höra vilka skotrar ni rekomenderar i denna prisklass, kan kanske stiga lite över 60 sträcket också!

Vill ha en skoter som tål tuktas med, och har lite motor att köra med, ska kunna leka med den, även hoppa lite med den! och även nån gång per år fara och grilla lite korv!

Har tidigare ägt en:
Mountain max-02- vill inte ha nån lång!
mxz 700-01 - kul maskin men vill ha nyare chassie
rev 440-04 - skön maskin men för liten motor!
rev 440-05 - skön maskin men för liten motor!

var själv inne på en tnt eller rs men märkte att jag ej kommer ha råd då dom ligger på ca 70k!

nämn gärna några maskiner med deras för och nackdelar m.m!

Mvh/byboo:beer:
 
B

Biosteel

jag kan bara säga F7. tål tuffa tag och hänger fortfarande av de mesta efter leden.
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Jag säger också F7, helt enkelt en grym skoter till ettt riktigt bra pris, och ställningen är inte så sten ålder tycker jag. Rx1an är inte bättre iaf
 

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
Jag säger också F7, helt enkelt en grym skoter till ettt riktigt bra pris, och ställningen är inte så sten ålder tycker jag. Rx1an är inte bättre iaf
rx1an är utesluten då de känns som den itne kommer lätta från marken när man ska hoppa! ;)

[EDIT]är mer inne på en snopro 440 med f7 motorn ist för en f7a men vet inte..
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Det är en riktigt grym skoter,(skulle gärna ha en själv;)) men då har du nog ingen komfort om du ska åka och grilla korv eller dylikt, men det här kan Biosteel eller någon annan svara på mer, som kan Arctic mer än vad jag kan.
 

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
nämen komfort behövs inte, man kör ju stenhårt dit och så äter man korv och så kör man lika hårt tillbaka så ;) har ju ägt 440 modeller för men tyckt att de varit för lite motor!


MER FÖRSLAG!
 

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
Iq 440-05 med 600 snurra? lite info om en sån maskin? chassie m.m? de är ju första iq modellen så undrar vad barndomsfelen är! m.m!!!
 
B

Biosteel

rx1an är utesluten då de känns som den itne kommer lätta från marken när man ska hoppa! ;)

[EDIT]är mer inne på en snopro 440 med f7 motorn ist för en f7a men vet inte..

snopro 440 chassi med en F7 motor är ett klokt val om maskin är riktigt ihopbyggd. det finns för många rackel där ute. då har du ju smidighet kombinerat med råkraft och grym körställning (enligt mig). det är ju bara att öeta på blocket eller dylikt efter en sån maskin i rätt prisklass och hittar du nån så är det mycket klämma och känna som gäller.

Det är en riktigt grym skoter,(skulle gärna ha en själv;)) men då har du nog ingen komfort om du ska åka och grilla korv eller dylikt, men det här kan Biosteel eller någon annan svara på mer, som kan Arctic mer än vad jag kan.
ja jo det vet jag väll ändå inte. komforten beror nog mer på vad man jämför med. jag sitter faktist hellre på en 440 hela dagen än min förra M7.men smaken e ju som baken.:ciao:
 

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
hur är snopro 440/f7 chassie egentligen? tål de ordentlig styck? klarar man att få upp den på res lätt?klarar den att göra några pudersvängar? hur är den om man kör i ramp? luft mässigt? m.m!
 
B

Biosteel

hur är snopro 440/f7 chassie egentligen? tål de ordentlig styck? klarar man att få upp den på res lätt?klarar den att göra några pudersvängar? hur är den om man kör i ramp? luft mässigt? m.m!
tål ordentligt med stryk och bitvis är det problem att få upp en 440 på res. F7 är då inget problem at dra res med. :beer:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
En SnoPro 440 med F7 motor går ganska bra på rullen. Men med original motorn så är de tuffare. En SnoPro 440/F7 går att tukta på riktigt hårt. Men sattsa på en -05 -->. Blev en hel del uppdateringar till -05an.
 

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
en rc 440-06 med 700 motor? boysen, 44matta, kåpor m.m är de nånting?
har inte sett så mycket info om bara själv 440in så vill veta lite om den!
 

arsolh

Medlem
7 apr 2009
48
0
1
Mxz x 600 sdi -06 kostar max 60k nu. typ 55k nästa vinter ^^
X paket på den, innebär styrhöjare o lite annat.
Tror den blev nämd som årets skoter år 2006.

Om du vill ha en lång skoter så skulle jag säga mxz rev renegade 600 -06 som kostar också kring 60k.

Annars har du ju Lynx Rave RE eller RC. F7 och F6 är också bra =) Men ja tror däremot att en 06as rev har bättre körställning


Polaris utesluter jag helt pga att en Iq 600 rr 08 kostar upp emot 80k i vissa fall 70. Man behöver inte ha en rr men att köpa en polaris för 60k eller mindre så är arctic cat,lynx och ski-doo klart mer inbjudande.

En budget på under 55k så hade ja köpt en f7a..
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
mm ,vem vill ha arctic :S
Jag håller då Arctic som mkt bättre maskiner än både Ski-doo och Lynx, bortsett från Arctic med twinspar chassiet, "enligt min åsikt" deras mest idiotiska framställning av en skoter. Skulle aldrig ens tänka tanken att ha en "Skrotax" i garaget! :D
 

byboo

Aktiv medlem
11 jun 2008
52
0
1
sundsvall
skulle få en liten extra slant för mina ärr så kommer komma lite över 70k! så har börjat kolla på en xp rs -08, xp är min drömskoter så vill höra lite allmän info om den så jag vet om de är nått att satsa på!
för och nackdelar
vad barndomsfelen är m.m!
vill veta ALLT!

Mvh