Skoter dör efter ett tag.

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Tjena, var å körde idag och så dog skotern efter ca 10 min, Tog upp stiften osv och kollade om det var någon gnista vilket det inte var. Var och rörde i kontakterna uti statorn på högersidan och efter ett tag gick den igen. Körde kanske 30 min sen samma sak igen. Måste ju vara nå glapp eller nå kabel som inte är i årdning ? Nån som har nåra tips vad man ska göra känns ju inte så kul att fara å köpa en ny stator bara sådär om den nu inte är paj. För övrigt är det en Rev 04as 800.

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Lånade en polares stator som var hel, och det händer samma sak nu igen (Den dör efter ett tag, tappar gnista, startar efter 5-10 min igen) Testade även idag att låna en polares cdi box men samma sak händer den dör efter ett tag. Så är ju inte den, vad kan det då vara? Ska till fjällen om 2 dagar vilket inte ser så lovande ut

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Lånade en polares stator som var hel, och det händer samma sak nu igen (Den dör efter ett tag, tappar gnista, startar efter 5-10 min igen) Testade även idag att låna en polares cdi box men samma sak händer den dör efter ett tag. Så är ju inte den, vad kan det då vara? Ska till fjällen om 2 dagar vilket inte ser så lovande ut
tänte börja med att fråga vilken maskin är det handlar om?
i det läget som du beskrev i början så misstänkte jag cdi:n men nu när du har bytt både stator och cdi...och inte funkar.. har du kollat tändkablarna och allt är hela?
nödstoppen mm..

men vad är det för maskin?

B

Biosteel

tänte börja med att fråga vilken maskin är det handlar om?
i det läget som du beskrev i början så misstänkte jag cdi:n men nu när du har bytt både stator och cdi...och inte funkar.. har du kollat tändkablarna och allt är hela?
nödstoppen mm..

men vad är det för maskin?

det står ju att det är en 04 rev 800. men ha du kollat om det finns veck avbrott eller några kablar i allmänt kläm osv ?:rolleyes: