Skoter byte

A

Alex

Hejsan.

Jag hade tänkt att byta skoter nästa säsong, just nu har jag en 00as phazer 500, den är ju ganska smidig och så... men det är så förbannat klen motor :/ så, vad ska man byta till typ i 30-35k kronors klassen? den ska helst vara ganska lätt gå bra i djupsnö, vara lätt att bryta omkull och sådana saker, en skoter som går att göra det mesta med, ej dubbeldyna eller liknande.

Tacksam för svar!!
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
ja skulle nog satsa på nån ac modell som typ zr en väldigt mångsidig modell...
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Snopro 440 -99, ej äldre dom är smittad med tandkrämstubschassie (vart lite långt det där...)
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
m3en han vill e ju ha mer motor antar han ville ha vrid åå de e inte så mycke i en xcr440 de e ju mer hög varviga väll måste varva för åå hitta effteckt??
 
H

hjuo

jag har då prov kört en ZR 600cc och det var den äckligaste skoter jag kört den var ju klumpig som f n!!!!! och det var inte bara jag som tyckte det!
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
måstre säga att xc 600sp 98an alltså.. ar ju lika bra som zr om inte bättre i allt utan fjädringen ... i boggien.. 108hk.. går lagom fort inte så tung åålätt att hoppa med:) dämpare ställbara fox racing fram rydefx och fox bak.. bra skoter...
 
G

Grott-Ove

Måste säja A-C ZR/ZL 5-600 här. Det ultimata skotern ;)

Även om Enduro, XC och MXZ är fina :)
 
Y

yamaha freak

köp en xtc 500 elr en sxr 500 så får du en smidig och lätt maskin
 
H

hjuo

en yamaha xtc är väl inte det bästa köpet om man ska ha en skoter att kränga med!!! den kanske inte väger mycket men den går då som en sten i snön och är klumpig men på led så sköter den sig fint...=)