Skoter 80-100 000! Behöver lite hjälp!

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Tjena gott folk! Nu börjar vintern närma sig och man börjar så klart tänka på skoteråkningen :)
Jag kör nuvarande en Polaris Pro Rmk 800 -12 som jag är grymt nöjd med! Väldigt pedantskött skoter som går hur fint som helst!
Men då jag har väldiga transport sträckor till dom fina ställena där min skoter glänser. Så tänkte jag kanske kolla på en skoter som är lite kortare och har dubbla kylare, då min har en förmåga att gå varm på leden.
Jag måste erkänna att jag är lite märkesfärgad och gillar polaris, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig!
Vad skulle ni rekommendera för maskin för mig och hur står dom sig mot varandra? Kollat lite på Freeride, Boondocker, SWB Assault och Scandinavian Beast.

//Tack på förhand!:nuts:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Skulle lägga min röst på beasten. Som en pro rmk fast bättre :) nä men den löser dom problem du haft med pro:n och sen har den bättre dämpare.

Skaffar du en swb blir du besviken på fotstegen och den fläskbreda framvagnen. Dom andra märkena behöver vi inte änns nämna här...
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Hehe okej! Låter ju väldigt bra, så man ska alltså inte ens fundera på dom andra märkena? Tycker ju polaris är väldigt smidiga och vet inte om dom andra kan riktigt mäta sig med dom... Vill ju inte bli besviken.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Det finns en annan tråd där man diskuterar dom andra märkena.. Är du inkörd på pro rmk:n så blir du besviken på allt annat du provar (fakta). Att bli besviken är aldrig kul.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Skulle åxå satsa på beasten, dämparna är bra mkt.bättre på led än icke piggyb.we.samt xtra kylaren fixar led körningen, sen så är fotstegen bra mkt.bättre än -12.
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Ja vad man läser här verkar det som att Beasten är ett val man bör sikta på... Jag tycker dock att Boondockern är väldigt snygg men den har kanske inte samma egenskaper som polaris chassie har.