Skoteråkning sista april, max 60 mil från Gävle...?

E

ejwbegysv

Vart ska jag och grabbarna köra skoter sista Aprilhelgen??? Gärna max 60 mil från Gävle...

Tips mottages!

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jag & antonol sticker uppöver borga på sista. låter dock som att det är lite mindre snö i borga jämfört med blåsjön/raukasjö osv.

E

ejwbegysv

Funderar på att bo i gäddede och utgå därifrån (med bil första biten).. verkar ju finnas fina ställen inom lagom avstånd..

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Bo i Gäddede kan du göra......och ska du åka i Gäddede måste du frakta skotern upp till Brattli och därifrån kan du sen köra utan problem, men jag skulle köra i jormvattnet, blåsjöfjället eller blåsjön om jag va du...bra snödjup där....

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.297
1.117
113
Stora Blåsjön
I gäddede var de då inte mycket snö, lite mer i själva jorm, men över blåsjfjället var det fint me snö och i själva stora blåsjön är det helt ok också.

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Prata me en kompis idag som är i borga, å de hördes som att de var runt 60cm där nu, å verkar ha vare dåligt me snö där hela vintern med vad jag vet... jorm/blåsjön hörde ja hade ordentligt me snö, närmare 2 meter för bara ett par veckor sedan...

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Är i Raukasjö för tillfället. Här är det betydligt mer snö än i Borga och det är inte förrän i Storjola det börjar bli nåt som räknas... Över Slipsiken och bortöver Klimpfjäll-Saxnäs råder det ingen snöbrist men alla bäckar och åar har gått upp och lederna går lite opraktiskt... Åk inte själv! För vår del lutar det nu mot Blåsjön nästa helg :happy:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Åkte hem från borga idag och vi skippade faktiskt åkningen sista dagen igår.
Borgafjäll är färdigt nu om man inte tycker om att åka på grus, sten , gräs och rötter.

Bilden nedan är från leden från Borga till Saxnäs för 4dagar sedan.
Nu är det frågan om det ens går att ta sig dit eftersom lederna nere i byn är mer eller mindre borta.

Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.297
1.117
113
Stora Blåsjön
Lite bilder från Blåsjön i helgen.

Snyggt parkerat för lite middag, med Stora Blåsjön i bakgrunden.

Middag uppe på en fin topp :)

Kan då inte klaga på snötillgången eller föret.
Hade jag bara tid och möjlighet hade jag åkt upp nästa helg också!

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Sikken tur att man har stuga bokad och drar dit med en massa idioter på fredag :smile1::smile1::smile1::smile1: