Skoteråkning Hudiksvall

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Funderar eventuellt på att flytta till Hudiksvallstrakten, hur har ni det med skoteråkningen där? Är det bara flatland eller något kuperat? Normalt snödjup, leder, friåkning, osv? (Får jag välja kör jag helst på sidan av leden.)

Tack på förhand. /P.G
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Finns det inga skoteråkare från Hudik här elller är ni bara allmänt emot inflyttning?:)
Köper jag hus där och skoterkörningen visar sig vara värdelös blir jag inte nådig..
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Utan att ha några riktiga fakta, så lär de ju iaf vara bra mycke bättre åkning än i sumpan...hahaha så vad har du att förlora?
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Haha, jo det har du väl rätt i, det är lite glest mellan ledkryssen här. Men jag har skotern uppe i Vilhelminafjällen så vi kan väl jämföra mot det istället. :)
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Hudikområdet fungerar men bra åkning har du en bit in i landet mot Ljusdal och Järvsö. Snöskoterparadiset Hamra ligger där inne med en jävla massa mil fin ledåkning. I vilket fall som helst kan du ju ta skotern på släp en bit och få bra åkning. 1 H och 10 min norrut så kommer du till mina hemtrakter och vi hade kanonföre i år. Tror dock att freeriden inte blir det roligaste i Hudik men i vintras kom det en jävla massa snö där. Man fick köra bandvagnarna ut till havet. Snöade omkring 2 dm i timmen i 5,6 timmar. Så när det kommer snö så kommer det snö. Men kan vara riktigt kassa vintrar där med.
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Ok, men då går det ju att åka i alla fall, saknar lite att kunna ge sig ut varje helg. Sen må det väl va hänt att Freeriden kanske inte är optimala skotern för det området men det låter helt klart som jag kan bli av med den värsta abstinensen, kommer ju fortfarande att åka i fjällen också.

Då så, då säger vi Hudiksvall. Platsbanken och Hemnet.se nästa.

Tack för svar.
 

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
dom 3 senaste säsongerna har det varit riktigt bra med snö, lederna har börjar ordna upp sig då skoterklubben har börjat ta fart igen.
bor 1 mil utanför hudik och det finns lite roliga ställen att köra friåkning på men inte helt lagligt dock :)
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Jämarns, ogillas friåkningen!? Men nån liten donut hinner man nog få till innan lagens långa arm får tag i en. Och jag har drag på frirajden så det är bara att fälla ned isrivarna och hänga på sladden. Då kanske jag till och med lyckas skjuta en rem! :)

Fin kåk, malgomaj, hela 10 kvadrat. Frågan är vart du ska bo när du hälsar på? I vedbon?

Stockholmare, haha. Lustigt det där, här nere kallar dom mig fjällapa. Man blir nidad vart man än far!