Skitig transmissions olja mm Mach z 800 -99

Karsten

Ny medlem
22 feb 2009
2
0
1
sundsvall
Hej köpte en mach z av en kamrat förra året å det första jag gjorde va att byta matta å jag tycker transmission oljan blir smutsig på en gång samt att det är högt ljud från den men den blir inte varm å andra som provar tycker inte att det är onormalt högt ljud, har provat med alla tänkbara spänningar på kedjan men samma resultat, det är mekanisk back.

Någon som har nått bra tips????.

Sen har jag en fundering till tänkte va lite förutseende å göra rent rave portarna å då så klart va det ett litet märke på ena spjället eller va f.. de heter så då rev jag den cylindern å den kolven hade fått lite stryk (lite släpp i ner kant) har hört att det kan bli så om man får in snö i motorn men har inget konkret bara hört som sagt. Då skotern bara har gått 430mil å övriga kolvar å samtliga cylindrar ser ut som nya undrar jag om det ok att bara ersätta den skadade kolven med en ny org? Å som ni säkert har fattat så är det en 3cyl 800 men har ingen koll på version etc.

Tack på för hand för ev svar häls Karsten.

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
klart du kan byta en kolv, men ta loss de andra kolvarna också, och så väger du dom så alla tre väger lika mycket innan du monterar tillbaka.

Killen som renovera min vägrade sätta dit kolvarna (båda nya) när det skillde 3 gram. Han slipa till den ena så dom vägde lika. Såg inte tillvägagångssättet men han vet ju vad han gör.

Kanske inte var till nån hjälp, men nu vakna tråden lite kanske : )